    From: "Adams" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: oddanie budynku - zakonczenie budowy - pytanie
    Date: Thu, 3 Jan 2013 18:19:58 +0100

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:kc4a9p$l25
    Czesc ;-)

    > Nie strasz go.

    Nie mam zamiaru :-)
    Tylko ostrzegam.

    > Po pierwsze, (ten link) co to za źródło informacji?
    > Mam na myśli wiarygodność tej strony?
    > Wynika jedynie z niej, że facet ma 54 lata.

    Artykul w calosci niestety nie jest juz wyswietlany, bylo glosno
    o tej sprawie, moze gdzies jest jeszcze caly.

    > Pozwolenie na użytkowanie to decyzja administracyjna i jest wydawana na
    > podstawie
    > KPA i PB.

    Tak, zgadzam sie
    ale nie mozna publicznie
    zachecac do łamania prawa i wpedzac kogos w potencjalne
    problemy i koszty, 10tys. tuz po budowie to spory wydatek.
    Dla sporej czesci ludzi juz samo pismo z urzedu powoduje
    szybsze bicie serca.

    Urzedy szukaja pieniedzy wszedzie gdzie sie da,
    kwestią czasu bedzie jak zaczna biegac po budowach.
    Mieszkanie bez pozwolenia to nie tylko samo mieszkanie
    i spanie ale i placenie mniejszych podatkow od nieruchomosci i
    tu UM moze byc mniej wyrozumialy.
    Nie zycze nikomu problemow, kar czy grzywny, ale niestety
    wiem po rowniez sobie, ze jak urzednik chce to przyczepis sie do wszystkiego
    i na wszystko ma podkladke.
    Mozna pisac odwolania (najczesciej trzeba rowniez zaplacic
    za to), tylko ze to wszystko trwa i trwa.
    Do momentu kiedy PiNB nie
    przysle zgody, to nie wolno mieszkac w takim domu.
    Nieruchomosc bedzie pod szczegolnym obstrzalem inspektorow, a Ci
    nie odpuszcza najmniejszej niedorobki i
    zmian w budynku w stosunku do projektu.

    Przypomnialo mi sie, znajomy calkiem niedawno mial problem
    z odbiorem, zrobil dodatkowe drzwi na zewnatrz, przyszli
    sprawdzili i dym, ksiazka budowu w ich posiadaniu......
    Na szczescie w Polsce dosc mocno liczą sie tzw. "znajomosci"
    i jakos to zalatwil - ile $$$ nie powiedzial..

    pozdrawiam
    Adams