    From: "Grzegorz" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: oddanie budynku - zakonczenie budowy - pytanie
    Date: Fri, 4 Jan 2013 00:20:03 +0100

    > Przypomnialo mi sie, znajomy calkiem niedawno mial problem
    > z odbiorem, zrobil dodatkowe drzwi na zewnatrz, przyszli
    > sprawdzili i dym, (*)

    ksiazka budowu w ich posiadaniu......
    > Na szczescie w Polsce dosc mocno liczą sie tzw. "znajomosci"
    > i jakos to zalatwil - ile $$$ nie powiedzial.

    (*)
    Pewien strażak żeby się w akcji wykazać sam je "inicjował",
    A te lepkie paluchy powinny być też potraktowane jak ów strażak.
    To nie tak, że znajomy "załatwił". On został zwyczajnie wyruchany z kasy.
    I to tak doskonale, bo w jego świadomości ma zapisane, że załatwił
    i z tego pewnie jest b. dumny.

    Patologia zyskała miano zaradności.

    Moja gmina straciła wójta który rządził od 16 lat a jego urząd dostał tytuł
    transparentnej czy przejrzystej gminy.
    Zawinęło go CBA
    Gmina była tak przejrzysta, że przetargi na działki budowlane były
    prezentowane na stronie internetowej urzędu.
    Dziwnie niektóre odsyłacze do konkretnych ofert nie działały.
    A jak już zadziałały to było po przetargu.
    Działki o których nic nie było wiadomo szły za psie pieniądze bo "nie
    było oferentów"
    Potem były odsprzedawane przez podstawione osoby z 5krotną przebitką.
    Albo też sprzedawano działkę z wadą pod postacią służebności.
    Następnie gmina służebność usuwała a działka zyskiwała kilkukrotnie na
    wartości.
    Sprawę nagłośnił pewien starszy siwy pan, sołtys w jednej z wsi gdzie
    przeprowadzano
    kolejny geszeft.
    Ten starszy siwy pan inaczej niż ten utytułowany i transparentny pojmował
    takie pojęcia jak zaufanie wyborców, służba publiczna i uczciwość.
    Czego i Tobie, Twojemu znajomemu i jego PINB życzę.
    w/k