    Date: Wed, 13 Aug 2014 00:41:50 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: piec z zamkniętą komorą - jakie przepisy?

    W dniu 2014-08-12 21:57, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > Jest mieszkanie w starym budownictwie, jest w nim gaz i "junkers"
    > czyli kocioł gazowy ogrzewający wodę do mycia. Z racji tej że kocioł
    > jest starszy niż ja, wolno go używać chociaż nie spełnia żadnych
    > obecnych norm. Wiec jak chcę zamienić go na dwu funkcyjny - woda do
    > mycia i ogrzewanie, to muszę tak zrobić instalację żeby spełniała
    > dzisiejsze normy. na bank, kominiarz nie zezwoli bo musi być drugi
    > kominowy kanał wentylacyjny - a tam niema. Wiem jednak, że są piece z
    > wyrzutem i zaciągiem spalin przez boczną ścianę. Czy ktoś jest na
> [...]

    Drugi kanał to i tak musiał być podczas użytkowania "junkersa". Jeżeli
    go nie ma to nie wolno jest użytkować tego "junkersa".

    Jeżeli chodzi o możliwość zainstalowania kotła z zamkniętą komorą to z
    reguły jest to możliwe bez większych problemów, ale podajesz za mało
    informacji.
    Czy jest to dom wielorodzinny czy też jednorodzinny?
    Czy do tego samego kanału spalinowego podłączone są inne piecyki gazowe?
    Jakie jest pole przekroju komina?
    Jakie jest zapotrzebowanie na moc grzewczą?