  • Data: 2016-06-28 18:20:01
    Temat: Re: po co szalowac jak mozna ... no wlasnie co? ;)
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 28 czerwca 2016 17:42:56 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > w latach 80siątych, mój ojciec z dziadkiem postanowili wybudować basen
    > 2x5m 2m głęboki. do zbrojenia wykorzystali gotowe stalowe kraty, robione
    > z kątowników. mimo to, basen po napełnieniu pękł. normalnie się
    > rozszedł, na tyle mocno że można było wetknąć zapałkę. po spuszczeniu

    W jaki sposob zrobili boki? Ja to bym wykopal i zaszalowal boki deskami
    ale tylko od srodka (czyli od srodka beton oparlby sie na desce, a od
    zewnatrz szalunkiem bylaby gleba). Raczej trudno byloby takie cos nawet
    bez zbrojenia rozeprzec wodzie :)

    > (resztki) wody, szczelina zniknęła. trzeba było ją "knifami" ujawniać.
    > żadne szkło wodne ani inne ówczesne cuda nie pomagały w uszczelnieniu
    > basenu. Gdybym teraz miał coś takiego budować, zrobiłym siatkę z drutu,
    > lekko prysnął betonem i grubo tworzywem sztucznym (silikon, epidian..).
    > coś na zasadzie zakopania basenu rozporowego.

    Teraz to sie zamawia folie basenowa - przyjada, dotna, zgrzeja i masz basen
    jak ta lala :)

    http://www.muzimer.pl/p803,folia-basenowa-mozaika-ni
    ebieska-1-5mm-zbrojona-pokryta-akrylem-montaz.html

    Z tego co widze folia 1,1 to koszt ok 50 pln / m2:

    http://allegro.pl/folia-basenowa-1-1mm-pcv-pvc-do-ba
    senow-basen-i6293032933.html

    A folia 1,5 zbrojona 100 pln / m2:

    http://allegro.pl/folia-basenowa-1-5-mm-zbrojona-bud
    owa-basenow-i6293021353.html

    W cenie cala usluga montazu, zgrzew, uszczelnianie etc.
    W sumie chyba drogo :) Taniej by wyszlo kafle jakies biale za 20-30 pln / m2
    dorwac, a boki uszczelnic folia w plynie, tylko ciekawe na ile by to bylo
    szczelne :)

    Sama budowa nawet troche wiekszego basenu to pikus - gorzej ze potem to trzeba
    utrzymywac - pompy, chemia, prad - to dopiero kosztuje. Jakbym robil taki
    basen to koniecznie z zakryciem i ogrzewany zeby dalo sie z niego korzystac
    dluzej niz 3 m-ce w roku ;)

    Ogolnie dla naszego klimatu troche slaby temat i dlatego jakos specjalnie
    mnie budowa basenu nie kreci - mam narazie stelazowy i styka ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.