    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pompowanie wody - opłacalność?
    Date: Tue, 08 Oct 2013 21:46:52 +0200

    W dniu 2013-10-08 19:55, Kris pisze:

    > Masz wodę po 14zł?
    > Drogo. U nas poniżej 5 zł.
    > Pompa+zbiornik+instalacja+ eststyczna zabudowa zbiornika, prąd do pompy to wszystko
    kosztuje. Jakieś filtry, chemia, wymaiana tego wszystkiego.
    > A oszczędności to raptem równowartość flaszki miesięcznie a myślę że i mniej bo
    raczej zawyżyłem zużycie wody przez spłuczkę.

    Ja mam cos takiego u siebie.
    Szybko liczac: moc pompy 1300W, wydajnosc po spelnieniu okreslonych
    warunkow to 4000l/h. Kilowatogodzina dla uproszczenia niech bedzie jeden
    zyl. Praca pompy przez godzine to zyl trzydziesci, za co mamy 4m^3 wody.
    Oczywiscie nie da sie jednorazowo napompowac 4m^3 wody, wiec pompowanie
    to beda jakies cykle zalezne od pojenosci zbiornika hydroforowego. Im
    wiecej startow pompy tym wieksze zuzycie pradu, ale szacuje, ze
    oszczednosci beda co najmniej czterokrotne.

    Pozdro.. TK