  • 11. Data: 2010-11-02 15:57:05
    Temat: Re: pozbycie sie lokatora
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-11-02 16:19, Jan Werbinski wrote:
    > To może po prostu zmienić zamki?

    I mieć na głowie policję i/lub prokuratora, jeśli lokatorzy będą chcieli
    narobic "koło pióra" ...

    Piotrek

  • 12. Data: 2010-11-02 16:03:18
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-11-02 11:19, kwalifik wrote:
    > Witam
    >
    > Moja kuzynka kupuje wlasnie mieszkanie 2 pokojowe w Krakowie. I ma problem bo w
    > tym mieszkaniu jest student i studentka. Dostali już wypowiedzenie od
    > poprzedniego wlasciciela ale az na 4 miesiace. Co moze zrobic aby pozbyc sie
    > ich wczesniej? Z nimi nie ma umowy. Moze podpisac nowa umowe na wyzszych
    > warunkach na te 4 miesiace ? Pomozcie bo strasznie jej sie spieszy

    Jedyna metoda to dogadać się z nimi. Jeśli to (biedni) studenci to
    pieniądze mogą zdziałać cuda.

    Umowy na nowych warunkach mogą po prostu nie przyjąć i wtedy mieszkają
    na starych warunkach tyle, ile wynosi okres wypowiedzenia.

    Ale generalnie zalecałbym daleko idącą ostrożność. Jeśli Twoja kuzynka
    będzie działała zbyt agresywnie to może się okazać, że lokatorów
    wyeksmituje dopiero za np. trzy lata, po dostarczeniu lokalu zastępczego ...

    A tak w ogóle to NTG, Pytaj na pl.soc.prawo

    Piotrek

  • 13. Data: 2010-11-02 16:05:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-11-02 15:37, Marek Dyjor wrote:
    > lepiej rozwiązać umowę z zakładem energetycznym oraz z gazownią, przyjdą
    > zdejmą liczniki i po robocie.

    Jeśli mają umowę to spokojnie założą liczniki na swoje nazwisko. A
    następnie zrobią wynajmującej na złość i wyprowadzą się za rok albo i
    dwa ...

    Piotrek

  • 14. Data: 2010-11-02 16:15:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotrek wrote:

    > Jeśli mają umowę to spokojnie założą liczniki na swoje nazwisko. A
    > następnie zrobią wynajmującej na złość i wyprowadzą się za rok albo i
    > dwa ...

    a tu masz rację jak mają umowę to trzeba poczekać te 4 miesiące i tyle, albo
    znaleźć im inny lokal i zaproponować wcześniejszą przeprowadzkę w zamian za
    drobne odszkodowanie za zerwanie umowy przed czasem wypowiedzenia.

  • 15. Data: 2010-11-02 16:22:48
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    Użytkownik " kwalifik" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ich wczesniej? Z nimi nie ma umowy. Moze podpisac nowa umowe na wyzszych
    > warunkach na te 4 miesiace ? Pomozcie bo strasznie jej sie spieszy

    Poszukać im innego, fajnego mieszkania za tę samą cenę. Ewentulanie dopłacić jeśli
    będzie droższe.

  • 16. Data: 2010-11-02 17:15:59
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > I mieć na głowie policję i/lub prokuratora, jeśli lokatorzy będą chcieli
    > narobic "koło pióra" ...

    Jak udowodnią fakt bycia lokatorami?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 17. Data: 2010-11-02 18:12:03
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Jak udowodnią fakt bycia lokatorami?
    >
    > --

    Wystarczy, że udowodnią posiadanie lokalu.

  • 18. Data: 2010-11-02 18:26:43
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik p 47 napisał:

    > Wystarczy, że udowodnią posiadanie lokalu.

    A co to znaczy 'posiadać lokal' ???

  • 19. Data: 2010-11-02 18:31:24
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    Żadna z metod zmuszenia lokatora do opuszczenia wynajmowanego lokalu nie
    jest zgodna z prawem w Polsce.
    Swego czasu kłopoty miała pewna przedstawicielka prawa, która do
    wynajmowanego komuś swojego lokalu "zaprosiła" imprezowiczów w celu
    "namówienia" do wyprowadzenia się lokatorów. Niby żadnego paragrafu na
    to nie znaleźli ale ...

    > Jak udowodnią fakt bycia lokatorami?
    Wcale nie muszą tego robić. Wystarczy, że tam mieszkają, bo mają tam
    własne rzeczy.
    Mogli lokal zająć nawet nielegalnie. Po prostu w Polsce nie wolno
    człowieka usunąć z własnego mieszkania bez dostarczenia mu lokalu
    socjalnego.

    Swego czasu, gdzieś, jacyś studenci zajęli samowolnie pustostan. Po
    przeanalizowaniu sytuacji przez prawników wyszło, że właściciel chcąc
    wejść do swego domu musi złożyć w sądzie wniosek o ich eksmisję. Jeśli
    sprawę by wygrał to i tak musiałby czekać, aż gmina dostarczy dzikim
    lokatorom lokal socjalny. A gmina takowego nie ma, więc nie dostarczy. A
    nie ma, bo nie ma pieniędzy na jego wybudowanie.
    Prośby o opuszczenie nie pomagały, bo lokatorzy rzucali paragrafami
    nawet z konstytucji.
    Skończyło się tym, że właścicielka w asyście policji weszła do swego
    domu i wyniosła z niego rzeczy, które do niej nie należały. Oczywiście
    zrobiono to pod nieobecność lokatorów. O mało co, a 'numer' by się nie
    udał, bo w trakcie wynoszenia rzeczy zjawił się jeden z lokatorów i
    chciał wejść do domu. Ale na szczęście dla właścicielki policja
    zatrzymała go na chwilę, pod byle pretekstami, typu: poproszę dokumenty,
    dlaczego pan tam chce wejść, czy pan jest właścicielem, itp...
    Oczywiście policjanci musieli nie dać się sprowokować i przypadkiem nie
    użyć jakiejkolwiek siły, czy tym bardziej przymusu, bo byłby problem.
    Rzeczy wyniesiono, drzwi zamknięto, gostek był na ulicy i po sprawie.
    A wg mnie, za włamanie i tymczasowe przywłaszczenie cudzej rzeczy
    powinien dostać lokal na koszt podatnika ale za kratkami.
    Tylko, że niestety, to nie w Polsce.

    Tak więc dobrze radzę. Żeby nie mieć problemów, trzeba się z lokatorami
    dogadać, za wszelką cenę, nawet wynająć im inny lokal przynajmniej do
    lutego, jeśli nie do czerwca. Bo jak dojdzie do sprawy sądowej, to może
    braknąć pieniędzy przeznaczonych na remont tego mieszkania a sprawa może
    potrwać tyle że studenci skończą studia i będą tam mieszkać nic za to
    nie płacąc nawet kilka lat.

    Kazek

  • 20. Data: 2010-11-02 18:41:03
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-11-02 18:15, Jan Werbinski wrote:

    > Jak udowodnią fakt bycia lokatorami?

    Umową - wątkotwórca wspominał o umowie.

    Piotrek