  • Date: Wed, 23 Feb 2011 18:30:12 +0100
    From: "Andrzej S." <A...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: przyłącze wodociągowe, studzienka?

    W dniu 2011-02-18 21:34, SP2GUB pisze:
    > Ja za swoją z osprzętem dałem ponad 2200 zł. Ale funkcjonuje drugi rok i
    > jest OK. Nic nie zamarzło a tego sie obawiałem bo mrozy po -20C a nie zawsze
    > jest przykryta śniegiem. Rzadko kontroluje bo znajduje się na łące sąsiada
    > (takie dostałem warunki - 250 m o domu).

    Z kolei ja za swoja wraz z osprzetem jakies 200 zl :

    https://picasaweb.google.com/AStasiew/Budowa#5387154
    481967734754

    (i poprzednie). Rura jest czymkolwiek, w co miesci sie osprzet
    i co wytrzyma napór gleby (np sasiad idac za moim pomyslem zrobil
    to samo, ale w beczce bez dna. Niestety, zgniotlo beczke...)
    Dno jest otwarte, boki owiniete styropianem i folia, góra to dekiel
    spasowany z rura.

    Na zime pod pokrywe, na osprzet wkladam reklamówke z drobno
    pokruszonym styropianem. Drugi rok przezywam mrozy > -20 st
    i nic nie zamarza, co jest oczywiste, jesli wyczuwa sie fizyke
    (izolacja, szczelne zamkniecie, cieplo gleby migruje do góry, itp).

    Wodociagi odebraly, choc gosc chcial sie zalozyc, ze to zamarznie.
    Nie zamarza, za to zamarzlo sasiadowi, który kupil tzw. "studzienke
    wodomierzowa", wykosztowal sie x10 i do tego nakopal do utraty tchu.
    Za to moze wlezc do swojej studzienki i posiedziec tam w gorace lato.

    pozdro
    --
    A S