    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Date: Wed, 27 Jun 2012 23:00:20 +0200

    Użytkownik "RadekNet" napisał w wiadomości grup

    > Jesteś dobrym przykladem, ze duzo skoro Ciebie uklad solarn kosztuje
    > drugie tyle co mnie.

    Czy ten "układ solarny" składa się z 4 kolektorów i zasobnika 300l? Bo wiesz
    mówienie, że można taniej to tak jak tłumaczyć komuś kto sobie kupił passata
    kombi, że przepłacił bo mógł wziąć clio z przyczepką.

    > Ja tez mialem swoje zalozenia, ale moj projektant zachowujac ich
    > "funkcjonalnosc" wykonal je np. z duzo tanszych elementow, bez uszczerbku
    > na jakosci.

    Konkrety. Powiedz mi co może zoptymalizować projektant w instalacji kocioł
    gazowy + 2 rozdzielacze + grzejnik pod każdym oknem. Użycie tańszych rurek
    albo marketowych grzejników to nie decyzja projektanta tylko inwestora albo
    wykonawcy. Ok, czasem można podłączyć dwa grzejniki na jednej gałązce z
    rozdzielacza nie jest to zgodne ze sztuką, ale jeśli sa to dwa identyczne
    grzejniki to ujdzie, ale co to za oszczędność - 20m rury, dwie złączki i
    rozdzielacz u numer mniejszy.

    > Powiedziałem mu, że nie chcę podłogówki i chcę kocioł na gaz (bo mam na
    > działce)

    Eee to widze, ze i u mnie bys mogl taki "projekt" zamowic ;)

    Może? Jeśli potrafisz dobrać grzejniki na p[odstawie OZC, a na podstawie
    grzejnikó i przepływów średnice rurek to pewnie tak. Filozofii w tym nie ma
    żadnej wszystko liczy soft. Powiedz w końcu co takiego tajemniczego ma
    zrobić ten projektant bym zaoszczędził.

    > w takim wypadku solary sie nie oplacaja ;)

    Rozumiem, że się nabijasz z mojego projektu nie widząc go na oczy, ale
    jakbyś był bardziej konkretny to byś był bardziej pomocny dla
    czytelników.dokonać

    Pozdrawiam
    Ergie