    From: Kazimierz Debski <k...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: remont łazienki, kilka pytań
    Date: Fri, 07 Jan 2011 19:55:07 +0100

    Witam,

    > Czy można by ową rurę przenieść do innego rogu łazienki bez robienia
    dookoła
    > wielkiego szumu, projektów itp?
    Rozmawiałem z uprawnionym monterem, gdy mi robił wewnętrzną instalację
    gazową. Powiedział, że przebieg rur i zainstalowane urządzenia gazowe
    muszą być tak, jak w zatwierdzonym projekcie i pozwoleniu budowlanym.
    Jeśli będzie inaczej, nie można liczyć na żadne odszkodowanie np.: w
    przypadku pożaru.
    Tak więc, jak zrobisz inaczej, to nikt się nie doczepi. Ale w sytuacji
    ubiegania się o odszkodowanie, jeśli rzeczoznawca stwierdzi inny
    przebieg instalacji niż w projekcie, firma będzie miała podstawę aby
    odmówić wypłaty ubezpieczenia.

    > Czy ewentualnie jakieś warunki trzeba by spełnić aby móc poprowadzić tam
    > rurę (wentylacja tych miejsc)?
    Z tego, co pamiętam, jakieś możliwości są, ale szczegółów nie znam.

    > Za elektrycznym przemawia prostota instalacji, za wodnym koszt
    > eksploatacji.
    Możesz zrobić ogrzewanie wodne zasilane tym co kaloryfery. Sterowanie
    ogrzewania można rozwiązać zaworem RTL. Ważne, aby zawór RTL był
    zainstalowany na wylocie a nie na wlocie tak, jak zawory termostatyczne
    do grzejników. Ja mam takie rozwiązanie w dwóch łazienkach i domownicy
    sobie chwalą :-)

    > równolegle do grzejnika
    Dokładnie tak.
    > Powierzchnia ogrzewanej podłogi to ~2m^2
    Zawór RTL do takich powierzchni się nadaje.

    > Dodatkowo, czy mógłby ktoś polecić jakiś syfon do prysznica bez
    > brodzika? Ma to być odpływ punktowy, nie liniowy i żeby majątku nie
    > kosztował.
    Ja mam syfon firmy Viega od dwóch lat, tak, jak na aukcji:

    http://allegro.pl/odplyw-lazienkowy-podlogowy-viega-
    100x100-i1396862722.html.

    Wtedy kosztował coś koło 160 złotych, dziś 99. Mozna do niego dokupić
    ładniejsze 'sitko' z nierdzewki ale wtedy toto kosztowało 200 złotych.

    Czy godne polecenia, to nie wiem. Kilka razy zdarzyło się, że syfon
    "wyskoczył" i cuchnęło, bo woda wyleciała. Ale pomieszczenia poniżej do
    tej pory nie zalałem mimo intensywnego użytkowania, zwłaszcza przez
    gości a w szczególności przez ich dzieci. No bo któż by nie skorzystał z
    okazji bezkarnego zalania łazienki :-)

    Pozdrawiam,

    Kazek