  • 11. Data: 2009-02-08 09:25:36
    Temat: Re: ruszt aluminiowy na poddaszu
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:gmm7s3$bhv$1@news.dialog.net.pl...

    > a obrabiałeś kiedyś okno połaciowe chyba nie? jeśli tak to powiedz mi jak
    > w krótsze boki okna włożysz płytę która pasuję tam tylko pod kątem 90
    > stopni a połać dachu ma np 35 ?

    A widziałeś kiedyś okno dachowe. Bo np w Fakro krótsze boki maja takie
    nacięcia że płyta pasuje tam pod innym kartem jak 90st. Zresztą u góry daje
    się płyty równolegle do posadzki a na dole prostopadle do posadzki i np w
    oknach Fakro nacięcia sa takie że spokojnie wszystko pasuje.

    Kris

  • 12. Data: 2009-02-08 09:29:57
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    to w fakro a w veluxie lub jego podróbach co zrobisz? innego wyjścia nie
    masz niż sciecie wewnetrznej krawędzi rowka i przekrecenie tam ud 30 ktory
    będzi stelazem dla płyty

  • 13. Data: 2009-02-08 09:49:26
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > Zresztą u góry daje się płyty równolegle do posadzki

    Owszem

    > a na dole prostopadle do posadzki

    Masz sciany grubości framugi okna ??

    Pzdr

    JKK

  • 14. Data: 2009-02-08 10:09:17
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "JKK" > Masz sciany grubości framugi okna ??

    Nie, ale okna nie montujesz w ścianie tylko w dachu. Dach jest zwykle
    pochylony a okno na pewnej wysokości więc montaż prostopadle do podłogio to
    nie problem. Zreszta tak zalecaja producenci. Kłopot tylko z ociepleniem
    tego kawałka ale do przeskoczenia. No i taki sposób montazu ma ta zalete ze
    na oknie nie wykrapla sie woda.

    Kris

  • 15. Data: 2009-02-08 11:31:11
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > Użytkownik "JKK" > Masz sciany grubości framugi okna ??
    >>
    > Nie, ale okna nie montujesz w ścianie tylko w dachu.

    Spróbuję namalować.

    \ \
    \ \
    \ \ dach z ociepleniem
    \ \
    \ \
    --------
    \\
    \\ okno
    \\
    \\
    / skos
    / I
    / I
    I I
    I I
    I I
    I I ŚCIANA
    I I
    I I
    -----------------

    Jak na miejscu skosu dasz płasko,
    to ew. woda, czy śnieg będą tam stały.

    Poza tym - mozę wystąpić niemożność odwrócenia o 180 stopni
    (np. do mycia).

    Pzdr

    JKK

  • 16. Data: 2009-02-08 12:09:23
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Jak na miejscu skosu dasz płasko,
    > to ew. woda, czy śnieg będą tam stały.

    Ty chyba piszesz o zewnętrznej stronie okna. A ja pisałem że wewnątrz pod
    oknem płyta powinna byc prostopadle do podłogi. Tu przykłady

    http://www.velux.pl/Inspiracje/Krok-po-kroku/Wykoncz
    enie-wneki-okiennej/

    Kris

  • 17. Data: 2009-02-08 13:32:20
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > Ty chyba piszesz o zewnętrznej stronie okna. A ja pisałem że wewnątrz pod
    > oknem płyta powinna byc prostopadle do podłogi. Tu przykłady

> [...]
    Wewnętrznej, z tym, że wersja na ściance kolankowej.

    A jak się dobrze tym rysunkom od veluxa, przyjrzeć,
    to kawałek skosu na ściance też widać.
    Tyle, że mur (o ile to mur) na tych rysunkach,
    jest nieproporcjonalnie cienki do dachu z ociepleniem
    (stąd moje pierwsze pytanie).
    Powinien być mniej więcej grubości dachu,
    to i ten skos było by lepiej widać.

    Pzdr

    JKK

  • 18. Data: 2009-02-08 14:18:37
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 8 Feb 2009 10:29:57 +0100, Adi napisał(a):

    > to w fakro a w veluxie lub jego podróbach co zrobisz? innego wyjścia nie
    > masz niż sciecie wewnetrznej krawędzi rowka i przekrecenie tam ud 30 ktory
    > będzi stelazem dla płyty

    Bzdura. Trzeba wyszlifować odpowiednio krawędź płyty a UD30 przykręca się
    nad oknem. Szczeline dookoła okna między płytą gk a ramą wypełnia sie
    akrylem.

    --
    best regards,
    scream

  • 19. Data: 2009-02-08 14:21:04
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    jak przykręcisz ud 30 nad oknem to do czego przykręcisz płytę :)

  • 20. Data: 2009-02-08 14:59:07
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 8 Feb 2009 15:21:04 +0100, Adi napisał(a):

    > jak przykręcisz ud 30 nad oknem to do czego przykręcisz płytę :)

    Do CD60 wsadzonego w ten profil nad oknem

    --
    best regards,
    scream