    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: skąd wilgoć pod podłogą?
    Date: Sun, 12 Sep 2010 18:17:08 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Byłem niedawno w domu murowanym, gdzie problemem gospodarzy jest
    > 'gnicie' desek podłogi w kuchni budynku. Co ciekawe, w innych pokojach
    > na parterze deski podłogowe mają się bardzo dobrze.
    > W podłodze kuchni jest zamontowane 'wejście' do małej piwniczni o
    > rozmiarach 1.5 na 1.5 m, głębokość osadzenia w gruncie, to około  1 m.
    > Dół piwniczki nie jest murowany, czysta chuda glina, piwniczka ma dwa
    > zastosowania, służy jako podręczny składzik węgla i umożliwia
    zakręcanie
    > głównego zaworu wody poniżej linii zamarzania - domek jest używany
> [...]
    Dobrze kombinujesz, moja szkola:)
    Znajac zycie trudno Ci bedzie przekonac sasiada o koniecznosci wstawienia w te
    dziure okienka, co by go na lato zamykac. Moze uda Ci sie namowic go na
    ocieplenie od dolu tego stropu nad piwniczka. Jakis styropian zabezpieczony
    folia, w koncu to nie salon. Strop i podloga na nim bedzie cieplejsza w sensie
    latwo uzyska temperature otoczenia i nie bedzie sie w niej zarowno od gory jak
    i od dolu wilgoc z powietrza wykraplac.
    Pzdr.
    Tornad