  • 1. Data: 2011-08-09 13:11:49
    Temat: wieniec fundamentowy - wymiary
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    w projekcie nie mam wieńca fundamentowego, ale zdecydowałem się, że będzie
    jednak wykonany. Powodem jest chęć zabezpieczenia się w przyszłości przed
    niespodziankami typu zarysowane ściany.

    Kiepsko wykonana ława, gliniaste rozmiękczone podłoże, ostatnie deszcze i
    woda w wykopie (na ławach) - więc są przesłanki aby taki wieniec wykonać.

    Wysokość ściany fundamentowej (z bloczków) to ok. 115cm - więc dość dużo i
    moim zdaniem warto zrobić ten wieniec, chociażby dla świętego spokoju. Nic
    nie pogorszy a może tylko poprawić. Koszty niewielkie (stal 1000zł plus
    beton minus koszt bloczków i zaprawy).

    Chcę dać 4 pręty fi12 (2 górą i 2 dołem), strzemiona z fi6 co 30cm (czyli
    takie samo zbrojenie jak w ławie). Szerokość wieńca byłaby 24cm (taka jak
    szerokość ściany fundamentowej), wysokość również 24cm. Pręty miałyby
    otulinę 5cm czyli strzemiono miałoby wymiary 14x14cm.

    Ewentualnie zamiast 4 prętów dam 2 przy takich samych wymiarach wieńca.

    Czy ma to sens? Proszę o ewentualne rady i opinie. Oczywiście będzie to
    skonsultowane również z kierownikiem i projektantem.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2011-08-09 13:49:09
    Temat: Re: wieniec fundamentowy - wymiary
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > Czy ma to sens? Proszę o ewentualne rady i opinie. Oczywiście będzie to
    > skonsultowane również z kierownikiem i projektantem.

    Sens ma na pewno.
    Kiedys tez rozwazalem wieniec na zwienczeniu fundamentu.
    Z tego co pamietam to mialem policzony 24x20. 4 prety f12 i strzemiona
    co 30 cm.
    Wazne, abys dal Lki w naroznikach i je dobrze powiazal z drutami.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2011-08-09 19:31:14
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-08-2011 o 15:11:49 brunet.wp
    <S...@s...comusun_wielkie_lit
    ery> napisał(a):

> [...]
    > miałyby otulinę 5cm czyli strzemiono miałoby wymiary 14x14cm.
    >
    > Ewentualnie zamiast 4 prętów dam 2 przy takich samych wymiarach wieńca.

    Ma, jest ok, rób taki, to typowy wieniec.
    Mnie też się udało w piątek zalać wykopy pod mury ogrodzenia :)
    I jak na złość na sam koniec lania spadł deszcz i zaczął płukać beton
    ale długo nie lało, potem miałem dwa dni słońca i latałem z widarkiem i
    wężem
    bo deszcz zrobił sobie wolne :(
    Tak ta pogoda mało budowlana ostatnio jest.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2011-08-10 04:34:23
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Czy ma to sens? Proszę o ewentualne rady i opinie. Oczywiście będzie to
    > skonsultowane również z kierownikiem i projektantem.

    Właśnie murują mi ściany fundamentowe . W projekcie mam wieniec i chociaż
    wykonawca nalegał aby rezygnować z niego (zresztą on najchętniej to by ze
    wszystkiego zrezygnował bo ma płacone za całość SSO) nie dałem się przekonać
    i zostaje zgodnie z projektem. Oto co mam w projekcie na temat wieńca :
    Projektuje się zwieńczenie ścian fund. wieńcem żelbetowym o wysokości h=25
    cm i szerokości 25cm. Wieńce zazbroić prętami 4fi12 (RB500W) i strzemionami
    fi6 (StOS-b) co 25 cm .<nieistotne>.. zakład prętów na połączeniach wienców
    min. 80 cm .
    Niestety przekrojów wienca nie dali.

    pozdr.
    mihal

  • 5. Data: 2011-08-10 09:01:14
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    >Ma, jest ok, rób taki, to typowy wieniec.

    Taki też zrobię. Zastanawiam się tylko czy rozstaw prętów 14x14cm będzie
    optymalny.

> [...]
    >wężem
    >bo deszcz zrobił sobie wolne :(
    >Tak ta pogoda mało budowlana ostatnio jest.

    A u mnie bez zmian i postępów w budowie. Raz na kilka dni wypompuję wodę -
    ot całe budowanie...

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2011-08-10 09:03:59
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "mihal" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (RB500W) i strzemionami fi6 (StOS-b) co 25 cm .<nieistotne>.. zakład
    > prętów na połączeniach wienców min. 80 cm .

    Czyli mniej więcej tak jak ja planuję. Jeśliby dać otulinę 4cm to rozstaw
    prętów byłby 16x16cm (przy szerokości wieńca 24cm).

  • 7. Data: 2011-08-10 09:26:49
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik brunet.wp napisał:

    > Czyli mniej więcej tak jak ja planuję. Jeśliby dać otulinę 4cm to
    > rozstaw prętów byłby 16x16cm (przy szerokości wieńca 24cm).

    Ja natomiast miałem napisane w projekcie:
    Zaleca się wykonać wieniec na ścianie fundamentowej pod częścią mieszkalną.

    Mój dom składa się z dwóch części.

    Nie zrobiłem wieńca, ale pod ostatnią warstwę bloczków kazałem majstrowi
    włożyć w zaprawę po dwa pręty fi 12 i na narożach je zagiąć. Na pewno
    nie jest to tak mocne jak pełny wieniec, ale teraz - blisko dwa lata po
    wymurowaniu - nie widzę żadnych spękań, czy problemów.

    Ten wieniec to już trochę na wyrost był... szczególnie, że go jedynie
    zalecono :-).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 8. Data: 2011-08-10 10:31:07
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > wymurowaniu - nie widzę żadnych spękań, czy problemów.
    >
    > Ten wieniec to już trochę na wyrost był... szczególnie, że go jedynie

    Wszystko zalezy jaki masz grunt- jak dziadowski jakis to lepiej wieniec
    zrobic.
    Jak mocny to nie potrzeba i wystarczy dac zbrojenie w fugi jak Ty dales.

  • 9. Data: 2011-08-10 11:34:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Sie, 11:01, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomościnews:op.vzyoicym1cvm6g@lap...

    > Taki też zrobię. Zastanawiam się tylko czy rozstaw prętów 14x14cm będzie
    > optymalny.

    Nie bedzie. Skoro belka ma 25x25, a prawidlowa otulina to 2-3cm to
    zrob strzemiona 20x20! Inaczej niepotrzebnie zmniejszasz "aktywny"
    przekroj tego wienca :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2011-08-10 11:58:38
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    c.googlegroups.com...

    > Nie bedzie. Skoro belka ma 25x25, a prawidlowa otulina to 2-3cm to
    > zrob strzemiona 20x20! Inaczej niepotrzebnie zmniejszasz "aktywny"
    > przekroj tego wienca :)

    Belka nie będzie w wodzie, więc otulina może być mniejsza aniżeli w ławie
    fundamentowej. Faktycznie w projekcie wieńca stopowego mam wymaganą otulinę
    2,5cm, tak więc będą strzmiona 20x20. Dzięki!