    From: Jacek <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wybór kotła gazowego
    Date: Thu, 09 Feb 2012 15:57:28 +0100

    W dniu 2012-02-06 08:52, Zgred pisze:
    > Witam
    >
    > Prosiłbym o poradę co do wyboru kotła gazowego.
    Ja bym gorąco odradzał Termeta. Jest to składak z różnych części, z
    czego chyba tylko nagrzewnica jest polska. Elektronika jest włoska a
    Włosi akurat w tym nie przodują.
    Miałem u siebie Termeta Uni-Co 22 z otwartą komorą spalania.
    Kocioł czasami bez wyraźnego powodu wyłączał się. Jak był ktoś w domu i
    go resetował, to pół biedy, ale raz nam zrobił niespodziankę wyłączając
    się, jak byliśmy na nartach. Wymarzły wszystkie kwiatki w domu, ale na
    szczęście rur nie rozmroziło. Taka uroda włoskiej elektroniki.
    Zakończył swój żywot na złomie po tym, jak puścił spaliny na chałupę,
    mimo, że przy czopuchu jest czujnik. Czujnik nie zadziałał, bo spaliny
    wychodziły POD nagrzewnicą.
    U babci też jest Termet Termico dwufunkcyjny i na razie działa, ale ma
    wymieniony cały zespół sterowania (900 zł plus robocizna). Też się
    czasem samoczynnie wyłączy, ale na szczęście babcia jest stale na miejscu.
    Kup jakiś z zamkniętą komorą, bez kondensacji i taki, do którego masz u
    siebie przyzwoicie działający serwis. Jak sprawdzić serwis - zadzwoń i
    powiedz, że ci się kocioł zepsuł na gwarancji i dowiesz się ile trzeba
    czekać na przyjazd serwisu. Jak tydzień, to już wiesz, jakiego nie kupować.
    Ja wybrałem Saunier Duval Thema Classic AS 21. Na razie 4 lata bez
    problemu. De Dietrich, Saunier i Vaillant to bliźniacze konstrukcje
    różniące się tylko znaczkiem.
    Jacek