    From: "Jackare" <1...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wybór kotła gazowego
    Date: Fri, 10 Feb 2012 11:59:25 +0100

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    news:jh0msk$lio$1@news.task.gda.pl...

    > Kocioł czasami bez wyraźnego powodu wyłączał się. Jak był ktoś w domu i go
    > resetował, to pół biedy, ale raz nam zrobił niespodziankę wyłączając się,
    > jak byliśmy na nartach.

    Poniżej opisałeś powód wyłączania się. Masz problem z odprowadzeniem spalin-
    twój kocioł naprawdopodobniej się wyłączał bo wyłączał go czujnik cofania
    spalin

    > Taka uroda włoskiej elektroniki.
    Stałe historie opowiadane przez serwisantów :))))

    > Zakończył swój żywot na złomie po tym, jak puścił spaliny na chałupę,
    > mimo, że przy czopuchu jest czujnik. Czujnik nie zadziałał, bo spaliny
    > wychodziły POD nagrzewnicą.

    A tu już właśnie podałeś szczegóły problemu. Spaliny wychodziły pod
    nagrzewnicą, poniewarz nagrzewnica była niedrożna i spaliny przez nią nie
    przechodziły do komina i nie ma w tym względzie innej możliwości. Kocioł
    trzeba regularnie przeglądać i serwisować, zwłąszcza kocioł z otwartą komorą
    spalania.
    W przypadku termeta koszty przeglądów i serwisu są znacząco niższe niż przy
    innych markach bo nie musi tego robić autoryzowany serwis- części są ogólnie
    dostępne.

    Jeżeli kupiłeś sobie kocioł SD z zamnkiętą komorą to problemy z kominem mogą
    się nie ujawnić - wszak spaliny usuwane są za pomocą wentylatora i jeżeli
    tylko powietrze do kotła dostarcane jest z zewnątrz czystym kanałem nie
    będzie go miało co brudzić.

    Szkoda że wywaliłeś termecika- chętnie bym go od ciebie odkupił

    Ja mam u siebie 20 letniego prawie już termeta z otwartą komorą. Utrzymanie
    tego kotła kosztuje mnie tyle co części a one są niedrogie. Najdroższa część
    jaką kupiłem kostzowała 90 zł z przesyłką i była to okładzina ognioodporna
    komory spalania. Wymieniałem ją dwa lata temu po kilkunastu latach pracy
    kotła. Przed każdym sezonem należy przejrzeć stan kotła, a przynajmniej raz
    na dwa lata trzeba przeczyścić lamele nagrzewnicy bo kocioł z otwartą komorą
    zaciąga z mieszkania powietrze ze wszystkim co ono ze sobą niesie. Jeżeli
    jest jakiś sezon z pracami remontowymi, to kocioł trzeba wyczyścić choćby z
    tego tylko powodu. Mam dość duży ciąg kominowy i po remoncie wiadro kurzu i
    pyłu siedzi w kotle bo jest zaciągane przez komin.
    Wszystkie takie objawy widoczne są wcześniej i sygnalizowane albo
    wyłączaniem się kotła albo nieprawidłowym spalaniem czy ukłądaniem się
    płomienia. Trzeba tylko to dostrzec i nie ignorować zachowania się kotła

    Może w przyszłym sezonie zmienię kocioł i nowy na pewno będzie to też
    termet. Czas po temu bo nowe kotły mają proporcjonalne sterowanie palnikiem,
    a mój niestety ręczną nastawę więc nie ma co mówić o oszczędnościach gazu.
    Starego termeta na 100% ktoś ode mnie kupi i jeszcze będzie się nim długo
    cieszył, jeżeli nie zarżnie go niewłaściwą eksploatacją
    --
    Jackare