    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: źle wykonana instalacja co
    Date: Tue, 4 Aug 2009 01:57:35 +0000 (UTC)

    Pablo Puertorican napisal:
    > Ponieważ nie mam tu jeszcze podłączonego gazu p.t. gaz ziemny,
    > zastosowaliśmy patent z 3 złączonymi szeregowo butlami 33 kg z propanem.

    Hm, policzmy bilans energii i mocy:

    moc przecietna w zimie 180 m2 x 33 W/m2 = 5,94 kW
    energia dobowa 5,49 kW x 24 h = 142,5 kWh/d = 513 MJ/d

    Teraz medium czyli LPG:
    wydajnosc grzewcza ok. 35 MJ/kg
    zuzycie dobowe 513 MJ/d / 35 MJ/kg = 14,5 kg/d

    nie uwzgledniam tu sprawnosci pieca, czyli
    mozna przyjac, ze jedna butle konsumujesz w dwie doby
    No to w tydzien masz w zasadzie 3,5 butli.
    Twoj wynik nie jest nierealny. Teraz zajmijmy sie 'panem fachowcem'

    > który wytłumaczył mi że :
    > - ogrzanie takimi butlami 33kg domu 180 kg to zużycie 3 butli miesięcznie,

    Policzmy te jego 3 butle miesiecznie:

    1 butla = 33 kg LPG x 35 MJ/kg = 1155 MJ
    3 butle to 3 x 1155 MJ = 3465 MJ

    Liczmy teraz moc przecietna:

    3465 MJ / 1 miesiac = 3465 MJ / 720 h = 4,8 MJ/h = 1336 W

    I ten 'fachowiec' twierdzi, ze 180 metrowy dom ogrzejesz
    przy przecietnej mocy 1,3 kW? Hm, dziwny ten 'fachowiec'.

    > - stąd piec pracuje non-stop na max obciążeniu bo wraca zimna woda cały czas
    > do niego

    'Fachowiec' bredzi, bo gdyby ten piec pracowal pelna moca 24 kW
    i non-stop to w tygodniu zuzywalby ci nie 3, ale 12 butli.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek