  • Date: Sat, 19 Dec 2009 11:17:10 +0100
    From: Jim <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Skraplająca się para woda w okolicach okna

    Witam,

    Mam mieszkanie w kamienicy z 1950 r. Adaptowane poddasze. Mieszkanie
    ciepłe. 2 lata temu wymieniłem okna i wstawiłem drewniane parapety -
    dwie zimy nie było żadnego problemu. W tym roku zrobiłem generalny
    remont: skułem posadzki i wylałem na nowo, wymieniłem CO na własny piec
    kondensacyjny (do tej pory było miejskie), malowanie, wymiana sufitów z
    drewnianych desek na płytę KG. Okna i parapety nie były ruszane.

    No i mam problem. Już przy temperaturze +10C na zewnątrz zaczyna się
    skraplać woda na szybach. Przy -10C wygląda to tak że woda skrapla się:
    1.) w rogach okien (na szybach)
    2.) na całej długości dolnej krawędzi okna (szyby).
    3.) w górnych rogach ścian gdzie jest zamontowane okno.

    Woda skrapla się ścieka na drewniany parapet i... zamarza.

    Górny róg okna:
    http://www.skierka.net/okna/okno_1.jpg

    Dolna krawędź okna i parapet:
    http://www.skierka.net/okna/okno_2.jpg

    Ktoś może z Państwa ma jakiś pomysł co zrobić?

    1.) próbowałem zmienić sposób ogrzewania aby utrzymać i w dzień i w nocy
    20-21 stopni w domu. Nic nie pomogło
    2.) Teraz podnoszę temperaturę do 24C w dzień i w nocy i patrzę co się
    będzie działo (nikogo w domu nie będzie bo jedziemy na święta)

    To kwestia wentylacji? Czy goście podczas remontu zrobili jakieś mostki
    cieplne?

    Pozdrawiam,
    Jim