    From: Maciek <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Smrodek z kanalizacji... w salonie
    Date: Mon, 20 Feb 2012 10:24:56 +0100

    Niedorobek i fuck-upów ciag dalszy.

    Od pewnego czasu zalatywalo mi z kanalizacji. Wina obarczalem wysychajacy
    syfon pod kratka sciekowa w kotlowni, ale okazalo sie, ze to nie zawsze
    stamtad. I doszedlem, ze zalatuje mi z instalacji pod kominek z plaszczem
    (zrobionej, ale poki co niewykorzystanej).

    Pod regipsowa obudowa przewodu kominowego biegnie do gory rura
    kanalizacyjna PCV 50 mm, ktora miala sluzyc jako przelew z otwartego
    naczynia wzbiorczego zamontowanego ponad poddaszem.

    Rura wychodzi w tym miejscu spod wylewki. Cale kolano jest schowane w
    wylewce. Wyglada na to, ze smrod wydostaje sie z tego miejsca, gdzie rura
    wychodzi na powierzchnie.

    Czy mozliwe, ze polaczenia sa szczelne, ale smrodek wydostaje sie nimi
    dlatego, ze byl przytkany wywietrznik na pionie kanalizacji? Czy tez mimo
    przytkanego wywietrznika nie ma prawa smierdziec z rur kanalizy na zadnym
    laczeniu?
    Nie bylo smrodu z wanny, umywalki, zlewu itp. - tego jestem pewien.

    Nie mam doswiadczenia, wiec odwoluje sie do waszego.

    Jesli polaczenia maja byc idealnie szczelne nawet przy braku
    wywietrznika/napowietrzacza, to znaczy, ze czeka mnie rozbiorka sciany i
    odkuwanie kolanka.

    Ewentualnie zalanie tej rury jakims uszczelniaczem...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio