    From: "Bartek" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Wymiana nadproża, czym podstęplować wieniec?
    Date: Tue, 18 May 2010 22:54:27 +0200

    Witam
    Po wizycie kierownika budowy i projektanta domu chce wymienić okno od strony
    ogrodu na większe.
    Narazie jest 2 m szerokie, a ma być 3 m szerokie.
    Oboje mówili że nie będzie z tym problemu gdyż TERIVA leży równolegle do tej
    ściany, a na wieńcu leży ścianka kolankowa i potem dach.
    Musze wiec tak jak mówili podstemplować wieniec, wyciągnąć stare nadproże,
    wstawić nowe, obmurować i wyciągnąć stemple.
    Oboje mówią żeby robić to samemu bo to prosta operacja i szkoda pieniędzy.
    Ponieważ ich nie dopytałem o wszystko a pytania mi się dopiero teraz
    nasuwają, zapytam Was.
    1. Jak podstemplować wieniec, skoro niżej jest nadproże? Myślałem żeby
    zrobić tak: biorę stemple, ustawiam 3 z jednej strony i 3 z drugiej, między
    nimi jakieś dźwigary, ustawiam to i wstawiam większe nadproże. Potem zalewam
    tam gdzie się da i jak zwiąże wyciągam dźwigary i zalewam resztę.
    2. Czy faktycznie trzeba to koniecznie podstemplować skoro otwór będzie miał
    3 m szerokości? Nie wystarczy wyciągać starego nadproża, wstawić nowego i
    obmurować?
    3. Z czego zrobić stemple i dźwigary, chciałem wypożyczyć ale nikt nie chce
    rozmawiać ze mną przy 6 sztukach :-)

    Pozdrawiam
    Bartek