  • 1. Data: 2019-09-25 22:59:37
    Temat: Wystająca rura CO
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Podczas przeróbki ogrzewania ostała sie zaslepiona rura wystająca na
    około 15cm ze sciany na która nakrecona jest mufka.
    Czy jest jakis tani domowy sposób na uciecie jej rowno z licem sciany i
    zaslepienie jakims prostym, domowym gwintownikiem który kosztowałby nie
    wiecej niz 100zł.
    Ewentualnie moge obkuc bardzo delikatnie wokoło ale ani głeboko ani
    szeroko.Mogłaby tez delikatnie wystawac ale nie wiecej niz centymetr dwa.
    Chciałbym uniknac wzywania spawacza...
    Oczywiście woda spuszczona z obiegu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 2. Data: 2019-09-25 23:40:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Fleksem dojdziesz na centymetr o ktory ci chodzi. Pilka do metalu jeszcze blizej.
    Moze byc troche po skosie, zalozysz na fleksa tarcze do szlifowania i zrownasz ze
    sciana. Jak rura spawana do innej rury to nagwintuj w srodku. Jak to cos
    jednorazowego to nie musi byc gwint uzywany w hydraulice domowej czyli calowy.
    Dobierz gwintownik do srodka rury. Nie musi byc pelny zarys gwintu bo zadnych
    obciazen nie bedzie. Pozycz od kogos potrzebny gwintownik i sobie nagwintuj. W
    nagwintowane wkrec na silikon i pakuly srube i zapomnij o sprawie. Sa rowniez
    narzynki calowe. Robia gwint walcowy, na rurach robi sie stozkowy. Mozna nagwintowac
    rure na zewnatrz zeby zalozyc typowa zaslepke. W marketach sprzedaja mosiezne
    zaslepki, sa krotsze od typowych zeliwnych. Jak to rura pol cala to w dwoch
    centymetrach sie zmiescisz. Mozesz jeszcze inaczej zrobic. Utnij byle jak. Wez z 5
    centymetrow dobrego weza gumowego jak najlepiej pasujacego do srodka rury. Wez troche
    dluzsza od weza srube, dwie podkladki i nakretke. Zrob z tego korek rozprezny.
    Obsmaruj na grubo wszystko silikonem i rozprez w srodku. Obstawiam ze dobry
    plastikowy kolek rozporowy o dobrze dobranej srednicy wsadzony na silikon po
    wkreceniu sruby tez spelni zadanie. Najprosciej obciac i wbic drewniany kolek. Drewno
    zlapie wody i sie zrobi wieksze. Szczelnosc na wiele lat gwarantowana.

  • 3. Data: 2019-09-26 04:35:02
    Temat: Re: Wystająca rura CO
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    zlapie wody i sie zrobi wieksze. Szczelnosc na wiele lat gwarantowana.

    Kogutek! Zlituj się! Znów dajesz szkodliwe porady.

    Po pierwsze gwintowanie takiej rury wewnątrz może się zakończyć
    pęknięciem rury, bo zazwyczaj do budowy instalacji CO używane były rury
    ze szwem, które nie są zbyt odporne na rozpychanie od wewnątrz.

    Używanie silikonu przy tym natomiast świadczy o Twojej kompletnej
    ignorancji, ponieważ silikon powoduje korozję stali. Jeżeli zrobi tak
    jak to opisujesz to po jakimś czasie korek i tak puści, a ze
    skorodowanym końcem rury nic już się nie będzie dało zrobić. Poza tym z
    Twoich wypowiedzi widać, że nie masz najmniejszego pojęcia o takich
    robotach, a Twoje porady są czysto teoretyczne i do tego szkodliwe.

    Najprostsza, najtańsza i najpewniejsza metoda to kupić za 15-20zł
    zwykłą, najzwyklejszą narzynkę do najzwyklejszej gwintownicy
    hydraulicznej. Za kolejne 20zł kupić klucz hydrauliczny typu Stilson. Za
    kolejne 20zł kupić: kapę, brzeszczot do metalu, zestaw uszczelniający
    (konopie + pasta) oraz zaprawę tynkarską (koniecznie musi być
    cementowo-wapienna, bo tylko taka nie powoduje korozji stali).

    Wykuć dziurę wokół rury na tyle dużą, żeby zmieściła się narzynka i
    klucz Stilson. Rurę obciąć brzeszczotem 5-10mm głębiej niż płaszczyzna
    ściany. Narzynką wykonać na rurze zewnętrzny gwint. obracając narzynkę
    kluczem Stilson. Podczas gwintowania można użyć jako środka
    poślizgowo-chłodzącego nawet zwykły olej jadalny, płyn do mycia naczyń
    czy też zwykłą, czystą wodę. Jeżeli narzynka się nie mieści, bo prosty
    odcinek rury jest zbyt krótki to można odciąć tę część narzynki, która
    wchodzi w gwintownicę.

    Po wykonaniu gwintu, kaleczymy go brzeszczotem, nawijamy konopie,
    smarujemy pastą hydrauliczną i nakręcamy kapę. Rozrabiamy zaprawę
    tynkarską i zalepiamy dziurę.

    Za pozostałe 40zł kupujemy flaszkę oraz słoik ogórków na zagrychę.

  • 4. Data: 2019-09-26 08:43:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Chciałbym uniknac wzywania spawacza...
    > Oczywiście woda spuszczona z obiegu.

    a jakby ją obciąć i zalutować?

    ToMasz

  • 5. Data: 2019-09-26 10:11:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 września 2019 23:00:02 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > Ewentualnie moge obkuc bardzo delikatnie wokoło ale ani głeboko ani
    > szeroko.Mogłaby tez delikatnie wystawac ale nie wiecej niz centymetr dwa.

    https://allegro.pl/oferta/gwintownica-do-rur-reczna-
    1-2-narzynka-8482754090
    Utnij wystająca rure, rozkuj tyle aby nagwintować jak najgłębiej da rade gwint i
    nakręć zaślepkę
    https://allegro.pl/oferta/ocynk-kapa-zaslepka-1-2-ca
    la-6497367637

  • 6. Data: 2019-09-26 12:59:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

> [...]
    > tynkarską i zalepiamy dziurę.
    >
    > Za pozostałe 40zł kupujemy flaszkę oraz słoik ogórków na zagrychę.

    Dzieki uzytkowniku.
    Powiedz mi tylko jak szeroko musiałbym obkuc wokoło i jak głeboko zeby
    narzynka miała miejsce do pracy? (nigdy nie uzywałem, zobacze co maja w
    sklepie i jak to wyglada :)
    Miejsca tam dosc mało, zwłaszcza z jednej strony bo blisko framuga drzwi
    a głebiej kafelki...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 7. Data: 2019-09-26 12:59:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > a jakby ją obciąć i zalutować?

    Jakbym wiedział to bym nie pytał :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 8. Data: 2019-09-26 13:22:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-09-25 o 22:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Ewentualnie moge obkuc bardzo delikatnie wokoło ale ani głeboko ani
    > szeroko.Mogłaby tez delikatnie wystawac ale nie wiecej niz centymetr dwa.

    Są np w caso zestawy naprawcze do rur, czyli przecięta mufa z uszczelką,
    do tego zaślepka, skręcić razem, zaleta że nie trzeba tak dużej rury kuć
    jak do gwintowania.
    np:
    https://www.castorama.pl/produkty/instalacja/instala
    cje-wodne/akcesoria-zasilajace/zestawy-naprawcze.htm

    Janusz

  • 9. Data: 2019-09-26 13:26:41
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Najmniej roboty to jednak spawarka

  • 10. Data: 2019-09-26 13:37:20
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 26.09.2019 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > Jakbym wiedział to bym nie pytał :)))

    no to obetnij z tego co masz 1cm. zobacz jaka jest średnica wewnętrzna,
    nieco większym wiertłem poszerz otwór. chodzi o to aby na całym obwodzie
    cyna dobrze trzymała. dopasuj "kołek" metalowy, miedziany, taki aby w
    miarę dobrze trzymał. w ostateczności może być 2cm tyłu wiertła którego
    wcześniej użyłeś. pocynuj wewnątrz rurkę, kołek, nagrzej wepchnij kołek
    i zalutuj dookoła. zrób test. jak wytrzyma, to tnij rurkę przy ( lub w)
    samej ścianie. jak nie wytrzyma - gwintuj.
    ToMasz