    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Zaśmierdła CWU, anoda magnezowa, legionella...
    Date: Mon, 25 Sep 2017 20:56:17 +0200

    Mam parę pytań, jako że ostatnio przyszło mi walczyć z tematami.

    Jak często przegrzewacie zbiornik z powodu Legionelli i do jakiej
    temperatury grzejecie?

    Czy puszczacie pompę wody obiegowej non stop, czy też sterujecie nią
    (obieg wystudza szybciej zbiornik)?

    Jeżeli w zbiorniku (stalowy) nie ma elektrody magnezowej (anoda
    magnezowa), to czy należy się liczyć z innymi niż korozyjne objawami?

    Czytałem, że można dać większą elektrodę niż oryginalnie producent dał
    bez żadnej szkody. Mnie zastanawia jaką elektrodę powinienem dać do
    swojego, 300 litrowego zbiornika.

    Są elektrody izolowane i .. chyba nie izolowane, przynajmniej nie piszą
    że są izolowane (nie wyglądają też na takie). Czy to ma znaczenie, co
    powoduje izolowanie elektrody?

    Pojawiły się w handlu elektrody tytanowe, zasilane z gniazdka przez
    dedykowany zasilacz. Czy to jest istotnie lepsze rozwiązanie niż magnez?

    Uff...
    Sporo pytań, już tłumaczę dlaczego tak.
    Całkiem niedawno zaśmierdła mi woda. Myślałem, że to ze studni (były z
    nią problemy wcześniej), następnie że tylko zbiornik CWU "zaglonił", a
    okazało się, że tylko nitka obiegu zaśmierdła. Całość przeczyszczona,
    odkażona i jest cacy... ale przy okazji odkryłem, że mam błąd w PLC w
    sterowaniu pompą wody obiegowej, że może się wyłączyć automatyka dla
    Legionelli i tak dalej. Co potrafiłem, naprawiłem, ale samemu nie
    zaprogramuję automatyki zbyt dobrze jak widzę. Dlatego pytam jakie
    macie doświadczenia/wiedzę.

    Irek.N.