    From: "s_13" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: pekła rura = grzyb :-(
    Date: Fri, 11 May 2012 13:20:54 +0200

    witam
    no w końcu i ja dołączyłem do zaszczytnego grona poszkodowanych przez
    skręcane złączki alupexa...:-)
    zaczęła puszczać złączka pod baterią stojącą na brzegu wanny ( a zrobiłem z
    pexa, bo wężyki elastyczne wydawały mi się zawodne...) delikatnie,
    niezauważalnie sączyło się, sądząc po zaciekach jakieś kilka tygodni
    wszystko było zabudowane, a mi nigdy nie przyszła myśl, żeby zajrzeć tam
    przez drzwiczki rewizyjne, no i zrobiło się bagienko...
    ale to jeszcze nic, woda znalazła ujście na styku podłogi i ściany z
    gipskartonu, awarię zauważyłem, gdy z drugiej strony ściany nad listwą
    przypodłogową zrobiły się sine plamy grzyba, czyli dzisiaj...
    ta ścian stoi bezpośrednio na chudziaku, wylewki w pomieszczeniach są
    odizolowane i suche, odwaliłem pas gipskartonu od strony pokoju (był mokry
    na jakieś 20 cm od podłogi), tyleż wywaliłem mokrej wełny, w środku zapach
    stęchlizny, teraz wszystko schnie...
    i teraz pytania:
    czym po wysuszeniu potraktować wnętrze ściany, jakiś spray grzybobójczy?
    czy się martwić wodą (nie wiem ile jej), która zapewne dostała się pod
    styropian w podłodze i zatrzymała sie na warstwie papy? jak długo to schnie
    i czy w ogóle wyschnie?
    czy wyschniecie wnętrza pod wanną i potraktowanie preparatem jak wyżej
    wystarczy? nie chcę demontować wanny i robić demolki...
    może są jakieś preparaty silnie higroskopijne, które można wysypać na "dnie"
    tej szkieletowej ściany, które wyciągną i zwiążą wilgoć...
    pomocyyyy...

    pozdrawiam
    s_13