  • 1. Data: 2013-05-19 12:15:03
    Temat: studnia glebinowa
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    Witam,
    Potrzebuję niedługo wykonać studnię głębinową. Z tego co dotychczas się
    zorientowałem istnieją 2 technologie, 1) ze stalową rurą osłonową i 2) z
    plastikową rurą. Co wybrać Droga Redakcjo? Stalowe podobno korodują z
    czasem, plastikowe nie. A plastik jak to plastik, nie wiadomo jak sie
    będzie zachowywał po np. 10 latach. Może ktoś miał podobny dylemat i
    uzyskał przekonywujące argumenty za wyborem danej opcji.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2013-05-20 08:04:43
    Temat: Re: studnia glebinowa
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-05-19 12:15, tomek pisze:
> [...]
    > będzie zachowywał po np. 10 latach. Może ktoś miał podobny dylemat i
    > uzyskał przekonywujące argumenty za wyborem danej opcji.

    Studnia głębinowa może być wykonana:
    - na zawał czyli bez rury osłonowej - tak sie robi jeśli w warstwie
    wodonośnej jest wystarczająco duże ciśnienie aby można było wodę czerpać
    pompą z wałem poziomym ustawioną na powierzchni czyli poziom wody ustala
    się nie niżej niż ok 6 m liczą od miejsca ustawienia pompy,
    - z rurą osłonową ale z filtrem szpilkowym czyli rura osłonowa odcina
    woda powierzchniowe
    - z rurą osłonową i filtrem pełno-średnicowym czyli z możliwością
    zamontowania pompy z wałem pionowym w studni
    Rury osłonowe proponuje studniarz bo są miejsca w których można
    zastosować zarówno metalowe jak i plastikowe a są miejsca gdzie nie
    wolno stosować plastikowych bo grunt je złamie
    a tak na marginesie to opisywałem to w wielu artykułach i książkach
    które co prawda wydane wiele lat temu ale sa dostępne na Allegro
    http://radiestezja.siudalski.pl/publikacje.html

    --
    sjs

  • 3. Data: 2013-05-20 11:20:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.05.2013 12:15, tomek pisze:
    > Witam,
    > Potrzebuję niedługo wykonać studnię głębinową.

    Głębinową? A po co? Zezwolenie masz?

    No chyba że mylisz głębinową ze zwykłą wierconą ;->

    > będzie zachowywał po np. 10 latach. Może ktoś miał podobny dylemat i
    > uzyskał przekonywujące argumenty za wyborem danej opcji.

    Rura z tworzywa w przypadku większości gruntów powinna wystarczyć "na
    zawsze". Kanalizacyjne wytrzymują dekady, a przecież są mają trudniejsze
    warunki eksploatacji.

  • 4. Data: 2013-05-20 11:27:32
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-05-20 11:20, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    >
    > Rura z tworzywa w przypadku większości gruntów powinna wystarczyć "na
    > zawsze". Kanalizacyjne wytrzymują dekady, a przecież są mają trudniejsze

    Po co zabieracie głos Lawa jak nie macie jak zwykle pojęcia o sprawie?
    Tylko człowiekowi błędne informacje podajecie

    --
    sjs

  • 5. Data: 2013-05-20 12:37:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.05.2013 11:27, SJS pisze:

    > Po co zabieracie głos Lawa jak nie macie jak zwykle pojęcia o sprawie?
    > Tylko człowiekowi błędne informacje podajecie

    Siudalski, stary komunisto, idź się zesrać w spokoju ducha i przestań tu
    trollować.

  • 6. Data: 2013-05-21 07:22:15
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości

    > Rura z tworzywa w przypadku większości gruntów powinna wystarczyć "na
    > zawsze". Kanalizacyjne wytrzymują dekady, a przecież są mają trudniejsze
    > warunki eksploatacji.

    Jak trudniejsze? Jakie może być cisnienie/parcie gruntu na rure na głębokości
    powiedzmy 20-30 metrów.
    Takie same jak na głębokości 2 metrów?

  • 7. Data: 2013-05-21 08:24:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.05.2013 07:22, Jan Koval pisze:

    > Jak trudniejsze? Jakie może być cisnienie/parcie gruntu na rure na
    > głębokości powiedzmy 20-30 metrów.
    > Takie same jak na głębokości 2 metrów?

    Primo: ta rura jest pionowa i w przypadku większości gruntów chroni
    wyłącznie przed stopniowym osypywaniem - parcie na ścianki jest
    minimalne i dodatkowo wyrównywane ciśnieniem wody, która tam napływa.

    Secundo: rurami kanalizacyjnymi płyną ścieki z reguły nieco bardziej
    agresywne, niż czysta woda ;)

    PS: zawijaj wiersze.

  • 8. Data: 2013-05-21 09:15:57
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-05-21 08:24, Andrzej Lawa pisze:

    > Primo: ta rura jest pionowa i w przypadku większości gruntów chroni
    > wyłącznie przed stopniowym osypywaniem - parcie na ścianki jest
    > minimalne i dodatkowo wyrównywane ciśnieniem wody, która tam napływa.

    Są grunty które gdy mają kontakt z wodą pęcznieją - rura plastykowa pęka
    jak by była z papieru - rura metalowa jeśli nie zostanie w takim miejscu
    dostatecznie szybko umieszczona jest tak ściskana, ze jej wyciągnięcie
    jest praktycznie niemożliwe.
    Uwaga:
    - osobnik podpisujący się Andrzej Lawa zabiera na wielu forach głos nie
    mając wiedzy na poruszane tematy
    - niestety pewność jego wypowiedzi może wprowadzać ludzi w błąd,
    - nie znalazłem w internecie żadnych udokumentowanych osiągnięć Andrzeja
    Lawy
    - oprócz wyzwisk jakimi obrzuca dyskutantów którzy wykażą jego niewiedzę
    nie można znaleźc żadnych osiągnięc tego osobnika

    --
    sjs

  • 9. Data: 2013-05-21 09:19:26
    Od: krak <n...@o...pl>

    W dniu 2013-05-20 11:20, Andrzej Lawa pisze:
    > Głębinową? A po co? Zezwolenie masz?

    Nie wiem czy i jak w prawie definiuje się studnię głębinową, ale wg.
    mnie wszystko poniżej 8 metrów to głębinówki.
    Pozwolenia wymaga głębiej niż 30m i więcej niż 5m3 poboru wody na dobę.
    Pozdr.
    Właściciel głębinówki -13m :)

  • 10. Data: 2013-05-21 09:24:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.05.2013 09:15, SJS pisze:

    > Są grunty które gdy mają kontakt z wodą pęcznieją - rura plastykowa pęka

    Tylko ta rura ma odizolować otaczający grunt od napływającej wody.

    Dodatkowo: pochwal się swoją "wiedzą" - jakie to grunty oraz gdzie i jak
    często występują, hmm?

    Uwaga: "dziadzio" Siudalski to (sądząc po używanym języku - nawyk
    zwracania się do ludzi per "wy" oraz "towarzyszu") najwyraźniej komuch
    bardzo starej daty. W dodatku oszczerca a przy tym gamoń na tyle tępy,
    że nie czyta ostrzeżeń na opakowaniu telefonu, a potem ma pretensje o to
    do operatora telekomunikacyjnego. Przyciśnięty merytorycznie do muru ma
    tendencję do popuszczania w gacie, o czym z niezrozumiałych powodów
    informuje wszystkich charakterystyczną ikonką.