  • 1. Data: 2022-02-17 14:00:00
    Temat: Klapki od okapów
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam 2 okapy.
    Rury od nich idące, łącza sie w szafce w jedna rure i podłączone sa do
    komina.

    Teraz, przy tych wiatrach słychac jak klapki na wentylatorze na okapie
    stukaja tak jakby komin zasysał powietrze powodujac ich otwieranie i
    zamykanie.
    Jak zapobiec takiemu zjawisku?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 2. Data: 2022-02-17 14:12:09
    Temat: Re: Klapki od okapów
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/02/2022 14:00, Budzik wrote:
    > Teraz, przy tych wiatrach słychac jak klapki na wentylatorze na okapie
    > stukaja tak jakby komin zasysał powietrze powodujac ich otwieranie i
    > zamykanie.
    > Jak zapobiec takiemu zjawisku?

    A jak wyglada wylot z komina?

  • 3. Data: 2022-02-17 14:16:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-02-2022 o 14:00, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Teraz, przy tych wiatrach słychac jak klapki na wentylatorze na okapie
    > stukaja tak jakby komin zasysał powietrze

    Raczej po prostu robi za nieplanowany nawiew przy tej sile wiatru.
    Grawitacja nie działa, wydmuch mechaniczny też w tym momencie nie.

    powodujac ich otwieranie i
    > zamykanie.
    > Jak zapobiec takiemu zjawisku?

    Po co?
    Dla kilku dni w roku?

  • 4. Data: 2022-02-17 14:17:14
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 17 February 2022 at 14:00:03 UTC+1, Budzik wrote:
> [...]
    > "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
    > z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg
    Problem z okapami jest poważniejszy.
    Kolega przez 5 lat eksploatował okap elektryczny z wentylatorem, ale fabrycznie wylot
    spalin byl zaślepiony i on wdychał spaliny gazowe przez 5 lat.

    Dobrze, że nie gotował obiadów, ani nie mial malych dzieci, bo by się wszyscy
    wytruli.

    Jak smród spalin gazowych wyczułem u niego kilka razy to otworzyłem okap, a tam
    przykręcona fabrycznie zaśłepka i wentylator mieszał spaliny gazowe w kuchni

    I usunąłem klapke i usunąłem tez wentylator bo blokował wyc hodzenie spalin, gdy
    silnik byl wyłaczony.

    Teraz spaliny wypływają przez okap grawitacyjnie
    i pewnie mu przedłużyłem życie o 10 lat

    a takich fabrycznie zaślepionych okapów pewnie sprzedano w Polsce milion
    i tysiące się zatruły spalinami.

    Ale odpowiedzialnośc za to ponosi producent, dystrybutor, że sprzedają zaślepione
    okapy

  • 5. Data: 2022-02-17 14:59:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 17 lutego 2022 o 14:17:16 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    > i tysiące się zatruły spalinami.
    >
    > Ale odpowiedzialnośc za to ponosi producent, dystrybutor, że sprzedają zaślepione
    Jesteś bardzo dzielny jak na sztuczniaka. Widywać miasta w których są z ciebie dumni.

  • 6. Data: 2022-02-19 11:59:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > Teraz, przy tych wiatrach słychac jak klapki na wentylatorze na okapie
    > stukaja tak jakby komin zasysał powietrze powodujac ich otwieranie i

    Góra komina zasysa przy podmuchach to klapki się otwierają i zamykają.
    Mam to samo aktualnie. Ale co byś chciał z tym zrobić? Jeżeli do klapki
    nie masz łatwego dostępu żeby ją zablokować to zablokuj wyciąg z okapu -
    ja mam taką zasuwaną ręcznie klapkę. Ewentualnie zaklej taśmą, no nie
    wiem :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2022-02-19 20:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

> [...]
    > zablokuj wyciąg z okapu - ja mam taką zasuwaną ręcznie klapkę.
    > Ewentualnie zaklej taśmą, no nie wiem :-P

    :)
    Wiesz, sam to podłaczałem to zastanawiałem się czy nie ma jakis
    rozwiazań które kazdy zna tylko ja o nich nie wiedziałem... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 8. Data: 2022-02-20 19:37:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.02.2022 20:00, Budzik wrote:
    > ?
    > Wiesz, sam to podłaczałem to zastanawiałem się czy nie ma jakis
    > rozwiazań które kazdy zna tylko ja o nich nie wiedziałem... ?

    Trzeba zatkać przepływ powietrza. Od strony kuchni wsadzić w okap jakąś
    szmatę czy coś...Szybciej już chyba się nie da, jeżeli musiałbyś coś
    rozbierać żeby po prostu odłączyć spiro od okapu i wsadzić tam.

    Nawiasem, ja w lato miałem taki problem że muchy właziły przez komin i
    okap do domu. Odłączyłem spiro, nasunąłem kawałek siatki tej białej co
    się na okna zakłada i założyłem ponownie. Teraz jak coś zabrzyczy z
    okapu to włącza się na 3 bieg na chwilę i cisza :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2022-02-20 20:36:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 20 lutego 2022 o 19:37:06 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):

> [...]
    > się na okna zakłada i założyłem ponownie. Teraz jak coś zabrzyczy z
    > okapu to włącza się na 3 bieg na chwilę i cisza :-P

    Dziadek miał dobrą emeryturę i żeby jej nie stracić jak się wyprostował trzymacie go
    w trumnie w domu?

  • 10. Data: 2022-02-21 06:59:04
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2022-02-20 o 20:36, PSYCHOL* Zenek Kapelinder pisze:

    > Dziadek miał dobrą emeryturę i żeby jej nie stracić jak się wyprostował trzymacie
    go w trumnie w domu?

    jedna masz coś z łbem ;p-))))))

    nie masz nic do powiedzenia w temacie PSYCHOLU?* to WON!

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!