  • 21. Data: 2018-04-10 23:12:48
    Temat: Re: Kocioł kondensacyjny x-funkcyjny
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-10 o 22:27, ToMasz pisze:

    > ps jeszcze raz napiszę, że cała dyskusja jest mocno teoretyczna.
    > nieocieplony dom, z grubymi rurami, z hektolitrami wody w żeliwnych
    > kaloryferach, będize trudny do rozgrzania i kosztowny do utrzymania
    > temperatury. ten czy inny piec, będie porażką lub dużą porażką. czy tu
    > sie przynajmniej zgadzamy?

    Pieprzysz głupoty, powtarzając najgłupsze mity krążące między ludźmi,
    którzy kompletnie nie mają pojęcia o fizyce i ogrzewnictwie.

  • 22. Data: 2018-04-10 23:13:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-10 o 22:20, ToMasz pisze:

    > w castoramie. pierwszy strzał co prawda troche droższy, ale
    > kondensacyjny, za połowę tego co proponujesz

    > https://www.castorama.pl/produkty/instalacja/technik
    a-grzewcza-i-ogrzewanie/kotly-piece/kotly-gazowe/koc
    iol-kondensacyjny-2f-beretta.html

    Masz na myśli to coś co nawet nie powinno być nazywane kotłem
    kondensacyjnym?
    Po pierwsze ani to kocioł kondensacyjny, ani z zamkniętą komorą spalania.
    A jaka oszałamiająca sprawność 103,6% gdzie ACV ma 107 a najlepsze kotły
    110%
    Do tego może jeszcze  zaproponujesz kocioł, który ma zakres modulacji od
    15 do 25kW dla domu, który ma zapotrzebowanie 6-7kW przy -20'C na zewnątrz?
    Na taki kocioł może się dać nabrać tylko taki osioł jak ty.
    Wybacz, ale ten kocioł to sobie można powiesić gdzieś w warsztacie i
    zasilić nim nagrzewnicę, bo tylko tam nie ma znaczenia, że kocioł nie
    jest w stanie grzać mocą niższą niż 15kW.
    W normalnym, ocieplonym domu ten kocioł pracowałby bardzo
    nieekonomicznie, bo musiałby się bardzo często załączać i wyłączać, a
    takie częste załączanie/wyłączanie kotła powoduje duże straty.
    Kupując go do domu to są wyrzucone pieniądze w błoto.
    Jak byś miał choć troszkę pojęcia o funkcjonowaniu i budowie kotłów to
    wiedział byś dlaczego warto dołożyć i kupić normalny kocioł
    kondensacyjny, a nie ten badziew.

    > bredzisz. Argument wyżej

    > Akapit wyżej piszesz, ze niema takich kotłów w sprzedaży. wytrzeźwiej,
    > potem pisz.

    Czytanie to nie jest czynność, którą opanowałeś.

    > to trzeba było zgłosić do uokik. różnica powinna w najgorszym
    > przypadku wynosić 20% nie prawie 50%. moze inne czynniki spowodowały
    > taką różnicę? Naprzykład fantazja?

    Jak widać ze zrozumieniem także masz problem.

    > sraty pierdaty. ja na rodzinę 2+2 wydaje rocznie 1200zł na gaz przy
    > zwykłym piecu. od 3 lat mam turbo, wcześniej otwarty. różnica
    > minimalna. jak chcesz, przedstawię rachunki.

    Tylko gdzie to "turbo" kupisz skoro od 2 lat Unia Europejska zabroniła
    produkować i sprzedawać?
    Sklepy mogą tylko i wyłącznie wyprzedać zapasy magazynowe, a takie o ile
    się jeszcze gdzieś znajdą to bardzo często już nie mają gwarancji
    producenta. Czyli kupisz i bujaj się.

    > z dużym udziałem fantazji. My nie jesteśmy Twoimi klientami. nas nie
    > trzeba ściemniać, nie zarobisz na tym.

    Nie jesteś i na szczęście nie będziesz moim klientem, bo nie mam zamiaru
    uświadamiać zarozumialców, którym się wydaje, że pozjadali wszystkie
    rozumy świata, a tak naprawdę g.... wiedzą.

  • 23. Data: 2018-04-11 11:13:02
    Od: Kuba <a...@g...com>

    ok. Pisałem już do tego ACV.
    Odpowiadając na pytania tutaj i spostrzeżenia:

    1. zasilanie awaryjne mam do kopciucha, tak wiec pompe z pieca gazowego by to bez
    problemu pociągnęło.

    2. ten dom jest używany weekendowo, czasem sobie skocze w tygodniu. Jak się go
    nagrzeje to niewiele trzeba by te temperaturę otrzymać , jak się tam jest. Oczywiście
    moje plany dotyczą tego by nie zamarzła instalacja. Ale chodzi tez o to by szybko ten
    dom nagrzać odpalając przykładowo grzanie, ile fabryka dala w czwartek by jak
    przyjadę w piątek w zimie było ciepło.

    3. mam teraz taryfę G12W ale te dwie godziny w dzień to jest bez sensu, tylko kasa
    wywalona bo nie podgrzeje powietrza bo nie zdąży. Jak idzie cala noc to jest w miarę
    ok.

    4. kaloryfery nie sa żeliwne. Sa stalowe i aluminiowe.

    5. pelet wdmuchiwany mnie nie kręci. W tej kotłowni by bylo miejsce na takie cos no
    ale potem i tak trzeb to ładować do zbiornika przy piecu. Mniej roboty ale jednak.

    6. Umiem sobie zrobić zdalne podłączenie by na komende w telefonie odpalić cokolwiek.
    To jest żaden problem. No ale już sterowanie temperatura to większe wyzwanie.

  • 24. Data: 2018-04-11 13:57:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 22:20:09 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > sraty pierdaty. ja na rodzinę 2+2 wydaje rocznie 1200zł na gaz przy
    > zwykłym piecu. od 3 lat mam turbo, wcześniej otwarty. różnica minimalna.
    > jak chcesz, przedstawię rachunki.

    Ty przecież mieszkanie ogrzewasz, a nie dom :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2018-04-11 14:43:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 20:59:30 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    Grupa schodzi na psy. zero
    > pomysłów, kombinacji, Zenek - tylko pellet, a większośc - trzymaj sie
    > instrukcji i wyłącz kreatywność.

    Nie że grupa schodzi na psy tylko takie czasy że rzeźbienie w gównie się przestaje
    opłacać
    Budyń np dużo własnych wynalazków rzeźbi typu solary itp.
    Pewnie jednak przy dzisiejszych cenach gotowych solarów niespecjalnie mu taniej
    wyjdzie a czy lepiej to też dyskusyjne.Pomijając to że takie samoróbki jak kiedys
    Buydynia zabraknie to pewnie nikt nie ogarnie
    Ale robi to bo lubi pewnie, takie chobby ma i ja to szanuję
    Sporo mebli np sam zrobiłem, niekoniecznie wyszło taniej jak gotowe z Ikea ale lobie
    to dłubie bo mam czas
    Bodajże Liściaty tutaj pisał ze panele FV sam kupował, kompletował itp
    Myślę ze jakby wszystko podliczył to wyjdzie mu podobnie jak na gotowo na dachu
    zestaw FV z IKEa
    Ale zrobił sam i ok.
    Kolejny przykłąd- żona telefon potłukła.
    Pierrwsze co sprawdzam Allegro i aliexpres ceny wyświetlaczy: ceny 400-600zł
    Mogłem kupic i pewnie bym samemu wymienił
    W lokalnych serwisach p[ytrałem- wycenili na ok 600zł- czyli pewnie wyświetlacz z
    allegro+100-200zł robocizny. I niewidddomo jakiej jakości te wyswietlacze by były.
    Wysłałem telefon do autoryzowanego serwisu producenta(na ich koszt)
    Za kilka dni meilem kosztorys:
    wyświetlacz- 238,16zł
    usługa serwisowa 69,90zł
    kuntao rear-hsg-deco-bot blk 5.5 PC- 3,11zł
    kuntao rear-hsg-deco-top god 5.5 PC- 3,11zł
    Do dzisiaj nie wiem co to jest to kuntato ale tydzień temu kurier paczkę przywiózł
    zapłaciłem jak powyżej i telefon ma fabryczny wyświetlacz, wygląda jak nowy i
    gwarancji nie stracił

    >Co chesz z kotłem robić prze intenet?
    > Załączać? to wystarczy przełącznik sterowany internetm. sprawdzać
    > prametry? - wystarczy kamera ip. no chyba że kupisz piec full wypas, z
    > ekranem dotykowym, który wyświetla cokolwiek dopiero jak się go dotknie....

    Ja tam bym nie zaryzykował sterowania kotłem gazowym przez internet gdy nikogo w domu
    nie ma ale każdy robi jak uważa i co mu pasuje
    A podejrzewam ze moduł sterowania albo jest wliczony w cenę dzisiejszych kotłów albo
    można kupić "fabryczny" za porównywalną kase jak przełącznik sterowany internetem +
    kamera ip + co tam jeszcze radzisz rzeżbić.
    Mam kilka przetaczników sonnof za parę usd sztuka żółty brat mi przysłał i działają.
    Lampe w sypialni mogę włączyć z drugiego końca świata;)
    Tak dla zabawy kup[iłem i zdalnie pod nieobecność niczym więcej jak lampką w domu bym
    nie zaryzykował sterowania nimi.

  • 26. Data: 2018-04-11 15:26:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Uwazam ze trolujesz. Nie mozna byc takim glupim zeby nie sprawdzic jak mozna podawc
    pellet do kotla i pisac to co napisales o noszeniu. Argumentem bedzie brak miejsca na
    1/2m? pelletu ale nie noszenie.

  • 27. Data: 2018-04-11 15:44:19
    Od: Kuba <a...@g...com>

    Zenek, za stary jestem i nie chce mi się trolowac.
    Mogę być głupi, jak tam uważasz, mnie to nie przeszkadza, ja szukam rozwiązania
    dobrego dla siebie znając moje możliwości finansowe i zdrowotne.

  • 28. Data: 2018-04-11 15:50:01
    Od: Kuba <a...@g...com>

    czy oprócz tych pieców ACV są jakieś inne godne uwagi?

  • 29. Data: 2018-04-11 16:53:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz pol metra kwadratowego w odlegosci metra od miejsca w ktorym moglbys postawic
    piec czy kociol na pellet i jest do tego miejsca mozliwosc zrobienia dziury na
    zewnatrz zeby podlaczyc rure do sypania pelletu z cysterny?

  • 30. Data: 2018-04-11 17:00:42
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 10.04.2018 o 23:12, Uzytkownik pisze:

    > Pieprzysz głupoty, powtarzając najgłupsze mity krążące między ludźmi,
    > którzy kompletnie nie mają pojęcia o fizyce i ogrzewnictwie.

    mistrzowsko argumentujesz

    ToMasz