  • 1. Data: 2011-08-22 12:42:41
    Temat: Koszty papierologii tzn. jakie wreszcie
    Od: szary <n...@x...pl>

    Witam.
    Jestem po [nie jednej] rozmowie z geodetą, architektem(1) i architektem(2)
    (firmą?), który ma załatwić sprawy geodezyjne (tak, mówił) w rozliczeniu
    przez niego.

    I za cholere nie moge się z nimi dogadać (po za architektem(1)) co będzie
    potrzebne i ile to w końcu będzie kosztowało. Zmieniają wersje, są
    szczegółowi - pamietaja o groszowym ZUD a zapominają, że mam robić podział,
    zapominają o mediach itd., mnożą mapki, operaty, plączą projektowanie ze
    sprawami geodezyjnymi (tzn., że to godecie trzeba będzie oddzielnie zapłacić
    pomijają) ... ale to dopiero jak pytam o to o tamto bo sami jakoś zapominają
    mi przedstawić tego w komplecie, A jak pytam dalej 'a to?' ..aa to to coś
    tam to będzie kosztowało xxxx zł i taka to z nimi rozmowa. Mówią xxxx "za
    wszytsko", tylko potem w tym "za wszystko" nic nie ma!

    Z ostatniej rozmowy wyszło mi już 10tyś (geod.+arch) i nie dotarłem w moim
    odczuciu do końca, bo jakoś nic konkretnego nie usłyszałem o jakiś rzeczach
    powykonawczych i kto wie ile tam jeszcze przemilczano.
    Coraz bardziej zaczynam z takich rozmów wychodzic w..ny!

    Czy możecie mi napisać (lub dac dobrego linka) tok postepowania z rozbiciem
    na architekta,geodetę(1), gminę, starostwo, notariusz, itd. ?
    gdzie wytyczanie (za ile), gdzie mapka, gdzie ZUD...itd.

    Sytuacja: działka podmiejska 20ar do podziału RII (darowizna w
    rodzinie),druga w kolejności od drogi, droga wewnetrzna ~70m, bedzie
    przekroczenie 500m2, prąd przy drodze, woda przy drodze, gaz - nie stać mnie
    na podłączenie (100m odległości) - nie robię., Mam WZ.

    Moja wersja wysnuta z tego metliku:
    1. Projekt domu - 2000 (ja)
    2. Zmiany w projekcie - 1000 (architekt)
    3. Podział działki:
    3a. mapa do celów podziału? (900?) (gedeta)
    3b. jakiś pomiary, wytyczanie (ile?) (geodeta)
    3c. jakieś uzgodnienia w starostwie (?) (ja?)
    3d. jakiś akcje geodety gminnego? (za ile?) (geodeta-gminny?)
    4. Założenie osobnej KW (notariusz):
    4a. Opłata za założenie KW (podobno 500) (ja)
    4b. Opłata notarialna (ile? 1000?) (ja)
    5. Złożenie wniosków, media:
    5a. woda (0) (ja)
    5b. elektrownia (bodaj 150 wniosek (LUBZEL)) (ja)
    5.5 Dostaję warunki z wody i elektrowni
    6. Projektowanie zagospodarowania (architekt):
    6a. mapa do celów projektowych (600) (architekt)
    Projekt przyłączy opracowuje architekt na podstawie warunków z wodociagowni
    i elektrowni. tak?
    6b. projekt przył. woda - 350 (architekt)
    6c. projekt przył. prąd - 350 (architekt)
    6d. projekt wjazdu z drogi(?) (500!) (architekt)
    6e. śmieci,szambo, itd.. (architekt)
    7. Wyłączenie z użytkowania RII (~100m2):
    7a. Operat (nowa mapka?) (geodeta)
    7b. Złożenie do WOŚ (ja? geodeta?)
    7c. Opłata za wyłączenie gruntu (ja)
    8. Teraz(?) uzgodnienie w ZUD (100) (ja lub ..?)
    9. Złożenie o pnb:
    9a. złożenie papierów w starostwie (ja)
    9. Wytyczanie budynków:
    9a. wytyczanie/palikowanie - (300?) (geodeta)
    10. Buduje (+kierownik budowy)
    11. Jakieś inwentaryzacje powykonawcze:
    11a. Teraz(?) jakiś nadzór sprawdza poprawność przyłączy wody, prądu ..?
    11a. Wrysowanieanie przebiegu mediów(xxx?) (?geodeta)
    11b.Inna inwentaryzacja? Budynku(?)
    12c. Kominiarz, straż, ...,złodziej

  • 2. Data: 2011-08-22 14:43:25
    Temat: Re: Koszty papierologii tzn. jakie wreszcie
    Od: szary <n...@x...pl>

    szary wrote:

> [...]
    > przekroczenie 500m2, prąd przy drodze, woda przy drodze, gaz - nie stać
    > mnie na podłączenie (100m odległości) - nie robię., Mam WZ.
    Zapomniałem, media tymczasowe mam z drugiego budynku.

    > Moja wersja wysnuta z tego metliku:
    > 6. Projektowanie zagospodarowania (architekt):
    > 6a. mapa do celów projektowych (600) (architekt)
    O juz trochę się dogrzebałem na necie, mapę robi geodeta (900) a rysuje
    zagospodarowanie architekt(3000?), uaktualnia znowu geodeta (? zł). Zaczynam
    rozumnieć technikę przemilczania i uproszczeń.
    Geodeta robi: mape projektową, Architekt robi: mapę projektową

  • 3. Data: 2011-08-22 14:50:14
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    W dniu 2011-08-22 14:42, szary pisze:
    > Witam.

    Koszty zaleznie od regionu, w dolnośląskim masz tak:
    - Podział działki na pół - 1400 zl. ( jak na wiecej to za kazdy
    dodatkowy palik 150zł. )
    - Notariusz ( po darowiznie ) 800zł. + koszt wypisu i wyrysu z powiatu
    -120zł
    - Projekt jaki wybierzesz - swój trafilem w promocji złota jesień 15%
    rabatu
    - projektant 1800 ( musisz dobrze szukać bo ich ceny sie niesamowicie
    rozjeżdżają , u mnie numer jeden zawołął 2700 + 300 zł. za każdą zmiane
    ) obecny za 1800 i wszystkie zmiany w cenie.

    - mapa do celów projektowych 800zł
    -kierownik budowy 1800 ( za całość, nie pisz sie na tańsze opcje płacone
    za przyjazd lub inne dziwactwa typu na rok )
    -wyłączenie gruntu 0zł. ( w cenie zagospodarowania )
    - geodezja - wytyczenie domu - 500zł.

    Na początek...

  • 4. Data: 2011-08-22 17:37:25
    Od: szary <n...@x...pl>

    ark_fx wrote:

> [...]
    > dodatkowy palik 150zł. )
    > - Notariusz ( po darowiznie ) 800zł. + koszt wypisu i wyrysu z powiatu
    W tym jest jakaś opłata na założenie nowej KW?
    Wypis i wyrys tj. ponownie trzeba pobrać (po aktualizacji) tak jak do WZ?
    (1:1000) tak?

> [...]
    > rozjeżdżają , u mnie numer jeden zawołął 2700 + 300 zł. za każdą zmiane
    > ) obecny za 1800 i wszystkie zmiany w cenie.
    Mam opcję za 2k 'normalnego', ze zmianami ale bez rysunków zastępczych
    (jeśli). Za wszystko (bez kręcenia, normalnie rozmawiającego, 'ze wsi').

    > - mapa do celów projektowych 800zł
    > -kierownik budowy 1800 ( za całość, nie pisz sie na tańsze opcje płacone
    > za przyjazd lub inne dziwactwa typu na rok )
    > -wyłączenie gruntu 0zł. ( w cenie zagospodarowania )
    Mnie krzykneli 500, za wjazd - pomyliłem 700!, media w cenie.
    > - geodezja - wytyczenie domu - 500zł.
    >
    > Na początek...

    OK, chyba zrezygnuję z ostatniej oferty. ponieważ po dwu wizytach nadal nie
    wyjaśniono mi czy płacę tylko za projektowanie czy też za wrysowanie
    (komplet formalności).
    Z jednej mówi mi, że geodeta jest jego i przez niego rozliczany a z drugiej,
    że płacić mam geodecie. Cos tu jest poj..ne.

  • 5. Data: 2011-08-22 19:45:40
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik szary napisał:
    > Jestem po [nie jednej] rozmowie z geodetą, architektem(1) i architektem(2)
    > (firmą?), który ma załatwić sprawy geodezyjne (tak, mówił) w rozliczeniu
    > przez niego.

    Jeżeli masz jasną sytuację, to żaden problem...
    Będzie trochę trwało, ale...
    1 zrobić podział działki - geodeta. Tu musisz sobie poszukać kogoś, bo
    to wolny rynek i znalećź najkorzystniejszą ofertę.
    2 uzyskać wypis i wyrys z MPZP, względnie WZ dla nowo powstałej działki.
    3 stworzyć/wybrać/wymyślić projekt domu pasujący do warunków lokalnych i
    wpisujący się w wymogi MPZP/WZ.
    4 sporządzić projekt zagospodarowania działki, którego integralną
    częścią będzie projekt budynku.
    5 zrobić projekty wymaganych przyłączy - stosownie do uzyskanych
    warunków - z ZE i wodociągów.
    6 złożyć komplet dokumentów do starostwa z wnioskiem o PnB.
    7 wziąć kierownika budowy - gość z uprawnieniami, który służy do
    pilotażu budowy ze strony papierkologii - nie mylić z nadzorem
    inwestorskim. Wszystkiego musisz pilnować sam.
    8 wziąć geodetę do wytyczenia budynku.
    9 wykonać budynek i zaprojektowane przyłącza.
    10 wziąć geodetę do zrobienia inwentaryzacji powykonawczej.
    11 zebrać protokoły odbioru przyłączy z ZE i z wodociągów
    12 zrobić pomiary wewnętrznej instalacji elektrycznej
    13 zrobić odbiór kominiarski
    14 zriobć certyfikat energetyczny budynku
    15 wziąć od instalatora CO i wod-kan protokół szczelności.
    16 wziąć od kierbuda oświadczenie o zgodności wykonania budynku z
    projektem i pozwoleniem na budowę, a w razie jakichś odstępstw w
    wykonaniu stosowną pieczątkę i rysunki projektanta adaptującego
    obrazujące naniesione zmiany z klauzulą 'zmiany nieistotne'

    Wszystkie te dokumenty dołączyć do wniosku pt. 'Zawiadomienie o
    zakończeniu budowy' w lokalnym nadzorze budowlanym.

    KW Ci jest potrzebna o ile bank kredytujący tego wymaga. I nie wiem, czy
    coś się płaci za jej założenie...
    Za ustanowienie hipoteki natomiast się płaci chyba dwie stówy..., ale
    tego też już dobrze nie pamiętam.

    pozdrawiam
    Robert G.