  • 1. Data: 2020-08-05 21:49:28
    Temat: Płyta indukcyjna- funkcja automatycznego zagotowania wody
    Od: Adam Aleksander <e...@w...pl>

    Witam już zapewne niewielu użytkowników tej grupy :)

    Słyszałem, iż są płyty indukcyjne, które potrafią same zmniejszać moc
    płyty po zagotowaniu się wody.
    Jakie one mają wówczas oznaczenia, czy nazwy tej funkcji? Ktoś wie?

    Dzwoniłem na infolinię Boscha i konsultantka twierdziła, że ich płyty
    nie mają takiej funkcji, a jedynie droższe modele jakąś naklejkę na
    garnek, która informuje bezprzewodowo płytę o temperaturze w garncu.
    Na pewno też nie chcę płyty za 5Kzł, nie jest mi to do szczęścia potrzebne.

  • 2. Data: 2020-08-06 20:34:19
    Od: Slavo <p...@v...pl>

    W dniu 05.08.2020 o 21:49, Adam Aleksander pisze:
> [...]
    > garnek, która informuje bezprzewodowo płytę o temperaturze w garncu.
    > Na pewno też nie chcę płyty za 5Kzł, nie jest mi to do szczęścia potrzebne.

    Raczej droższe modele mają funkcję, która w j. niemieckim nazywa się
    Ankochautomatik i polega na tym, że płyta grzeje na jakimś zadanym
    wysokim poziomie a po ustawionym czasie przełącza się na zadany niski
    poziom.

  • 3. Data: 2020-08-07 21:28:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-05 o 21:49, Adam Aleksander pisze:
> [...]
    > garnek, która informuje bezprzewodowo płytę o temperaturze w garncu.
    > Na pewno też nie chcę płyty za 5Kzł, nie jest mi to do szczęścia potrzebne.

    Nie na temat, ale są czajniki podtrzymujące zadaną temperaturę.
    Może tak będzie i prościej i taniej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2020-08-07 21:35:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Nie na temat, ale są czajniki podtrzymujące zadaną temperaturę.
    > Może tak będzie i prościej i taniej.

    Chyba że to woda metaforyczna, a w istocie chodzi o bezbulgotowe
    gotowanie, zupy chociażby. Bardzo przydatna rzecz.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2020-08-08 19:43:18
    Od: Adam Aleksander <e...@w...pl>

    W dniu 2020-08-07 o 21:28, Adam pisze:

    > Nie na temat, ale są czajniki podtrzymujące zadaną temperaturę.
    > Może tak będzie i prościej i taniej.

    Czajnik mi nie ułatwi życia. W nim to nie zagotuje wody na jajka, nie
    zagotuję wody z ziemniakami, czy innymi warzywami.
    Tak, wiem. Da się na upartego :)

    Wkurza mnie to w płytach indykcyjnych, jak zagotuję wodę w parę minut
    mocą na maksa, czy jakimś tam boostem, to później muszę ręcznie pomału
    zmniejszać moc. Bo jeśli ustawię np 5 ze skali 1 do 10, to woda
    przestaje się całkowicie gotować. Gdzie schodząc pomału na 5 po pewnym
    czasie i tak bulgocze.

  • 6. Data: 2020-08-17 22:45:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 8 sierpnia 2020 o 19:43:13 UTC+2 Adam Aleksander napisał(a):

> [...]
    > zmniejszać moc. Bo jeśli ustawię np 5 ze skali 1 do 10, to woda
    > przestaje się całkowicie gotować. Gdzie schodząc pomału na 5 po pewnym
    Nie mam kuchenki indukcyjnej ale ze dwie w akcji widziałem. W obydwu mozna było
    ustawić temperaturę w garnku. Ustawiasz 92 stopnie i masz to co chcesz.

  • 7. Data: 2020-10-26 13:37:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Są garnki (i patelnie) z termometrami elektronicznymi (i np. sygnałem dźwiękowym),
    ale widzę że szybko się psują.