  • 1. Data: 2011-08-23 15:21:36
    Temat: Projekt płyty fundamentowej
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Macie może namiar na jakiegoś sprawdzonego speca który wykona mi we
    Wrocku albo okolicy projekt płyty fundamentowej pod dom jednorodzinny?
    Ewentualnie jakąś sprawdzoną i solidną firmę co zrobi całość w
    wykonawstwem? Policzyłem to i tamto i te legallety i megathermy to coś
    drogo wychodzą, lepiej samemu zlecić projekt i wykonawcę znaleźć.

    --
    PW

    --
    Galeria Srebrnej Biżuterii
    Unikalne autorskie egzemplarze na zamówienie

  • 2. Data: 2011-08-23 16:35:27
    Temat: Re: Projekt płyty fundamentowej
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    A czy chcesz miec zwykla plyte fundamentowa czy wlasnie z tymi wszystkimi
    kanalami/ przewodami powietrza(jak legallet)?
    To na pewno bedzie wazna kwestia dla projektanta.

  • 3. Data: 2011-08-24 20:16:09
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-23 18:35, Przemek pisze:
    > A czy chcesz miec zwykla plyte fundamentowa czy wlasnie z tymi wszystkimi
    > kanalami/ przewodami powietrza(jak legallet)?
    > To na pewno bedzie wazna kwestia dla projektanta.

    Dogadałem się wstępnie z konstruktorem z Wrocka polecanym na forum
    muratora. Płyta oczywiście musi mieć w sobie zatopione niezbędne
    instalacje, ale jeśli chodzi o ogrzewanie to położę je na płycie i
    zaleję anhydratem (nie będę izolował od strony płyty). Mocowanie do
    zbrojenia i zalewanie betonem jakoś do mnie nie przemawia, tak jak i
    kanały powietrzne legalleta. Przy takim wariancie i dobrej dylatacji nie
    będę zbytnio robił sobie mostka cieplnego z podłogi w garażu (mam
    dwustanowiskowy). Reszta coś jak w bardziej w megathermie niż w
    legalettcie, bo legallet rąbie EPS'a na pospółkę bez zabezpieczenia co
    mi się również niezbyt podoba, wolę XPS'a lub przynajmniej EPS'a
    izolowanego dodatkowo.

    --
    PW

  • 4. Data: 2011-08-24 20:48:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > kanały powietrzne legalleta. Przy takim wariancie i dobrej dylatacji nie
    > będę zbytnio robił sobie mostka cieplnego z podłogi w garażu (mam
    > dwustanowiskowy).

    a jak sie realizuje garaż? zeby to miało energetycznie rece i nogi to musiałaby być
    osobna płyta. Wątpie zeby tak było. A jeżeli cała cieplo wypusci sie garazem to na
    ..uj robić płyte.

    b.

  • 5. Data: 2011-08-24 21:03:27
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Wed, 24 Aug 2011 22:48:12 +0200, Budyń napisał(a):

    > a jak sie realizuje garaż? zeby to miało energetycznie rece i nogi to
    > musiałaby być osobna płyta. Wątpie zeby tak było. A jeżeli cała
    > cieplo wypusci sie garazem to na ..uj robić płyte.

    Późna pora, więc wybaczcie jeśli nie łapię - ale przecież pod warstwą
    betonu jest solidna izolacja termiczna - jak zatem całe ciepło ma
    uciekać (nieogrzewanym jak się domyślam) garażem?

    --
    ŁC
    Hostessy są po to, aby były cycki

  • 6. Data: 2011-08-25 06:08:41
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości
    > Późna pora, więc wybaczcie jeśli nie łapię - ale przecież pod warstwą
    > betonu jest solidna izolacja termiczna - jak zatem całe ciepło ma
    > uciekać (nieogrzewanym jak się domyślam) garażem?

    płytą do garażu, z garażu na zewnątrz bramą - one raczej nie przypominają 20cm
    styropianu a powierzchnie potrafią miec słuszną.

    b.

  • 7. Data: 2011-08-25 06:52:08
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 25 Aug 2011 08:08:41 +0200, Budyń napisał(a):

    > płytą do garażu, z garażu na zewnątrz bramą - one raczej nie
    > przypominają 20cm styropianu a powierzchnie potrafią miec słuszną.

    Fakt. Ale dobrze byłoby oszacować ile tego ciepła ucieknie i czy gra
    jest warta świeczki. Tak mamy delikatne ogrzewanie garażu, który i tak
    wypadałoby ocieplić od wewnątrz (przynajmniej sufit).

    --
    ŁC
    Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę...

  • 8. Data: 2011-08-25 09:33:31
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Fakt. Ale dobrze byłoby oszacować ile tego ciepła ucieknie i czy gra
    > jest warta świeczki. Tak mamy delikatne ogrzewanie garażu, który i tak
    > wypadałoby ocieplić od wewnątrz (przynajmniej sufit).

    dla mnie dziwny jest fakt ze ludzie potrafią isc w różne oszczedzające ciepło a
    kosztowne rozwiązania a potem je przekreślić jednym ruchem. Mam znajomka który dał
    20cm styro na sciany i dołozył rolety tak że fragmenty nadprozy widać z zewnątrz. To
    sie kupy nie trzyma.

    b.

  • 9. Data: 2011-08-25 10:30:24
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 25 Aug 2011 11:33:31 +0200, Budyń napisał(a):

> [...]
    > Mam znajomka który dał 20cm styro na sciany i dołozył rolety tak że
    > fragmenty nadprozy widać z zewnątrz. To sie kupy nie trzyma.

    Ale płyta wcale nie musi byc droższa niż klasyczne fundamenty - ba,
    potrafi być wręcz tańsza. Nie mówiąc o czasie wykonania czy ociepleniu.
    Akurat nieogrzewany garaż w bryle tak czy siak zawsze będzie nieco
    ciepła zabierał z domu.

    --
    ŁC
    -Dlaczego mówią na ciebie człowiek-pająk?

  • 10. Data: 2011-08-25 11:57:32
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ale płyta wcale nie musi byc droższa niż klasyczne fundamenty - ba,
    > potrafi być wręcz tańsza.

    jasne, sie zgadza. Tylko zwykle nie jest :-) U mnie musiałbym z 1,5m gliny wybrac i
    tyleż samo żwiru przywieźć - troche by to kosztowało :/

    >Nie mówiąc o czasie wykonania czy ociepleniu.

    czas nie ma wiekszego znaczenia, no moze dla jakis desperatów. Gdyby normalny
    inwestor usłyszał zbudujemy fundament tradycyjny za 20kzł w miesiąc, albo płytę za
    40kzł w 3 dni, to wybrałby oferte tańszą.
    A co do ocieplenia - pod płytę musisz dac styropian drogi bo wytrzymały. A na
    chudziak -tańszy, bo na tym tylko szlichta leży a nie cały dom

    b.