  • 1. Data: 2011-08-23 05:28:18
    Temat: Drewno na więźbę
    Od: "****Einstein****" <einstein_2003@@o2.pl>

    Witam
    Przywieźli mi wczoraj drewno na wieźbę, złożyłem na wypoziomowanych
    bloczkach. Czy mam przykryć to jakąś plandeką czy lepiej nie. Jak popada to
    wyschnie? Drewno na leżeć do przyszłego tygodnia.

    Pozdrawiam
    PS. Drewno jest poskładane w tzw. paczki i w kilku miejscach takim paskiem
    szerokości 2 cm są wykonane obejmy, może nie dokłądnie wytłumaczyłem?

  • 2. Data: 2011-08-23 06:45:42
    Temat: Re: Drewno na więźbę
    Od: Marras <m...@g...pl>

    On 23.08.2011 07:28, ****Einstein**** wrote:
> [...]
    > bloczkach. Czy mam przykryć to jakąś plandeką czy lepiej nie. Jak popada
    > to wyschnie? Drewno na leżeć do przyszłego tygodnia.
    Jak jest mokre/wilgotne to zloz na tych bloczkach i daj koniecznie rowne
    przekladki, aby moglo sie wentylowac.
    Przykrywac nie musisz.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2011-08-23 07:15:42
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "****Einstein****" <einstein_2003@@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bloczkach. Czy mam przykryć to jakąś plandeką czy lepiej nie. Jak popada to
    > wyschnie? Drewno na leżeć do przyszłego tygodnia.

    jesli suche to przykryć z dużym luzem i przewiewem. Mokre moze pare dni tak poleżeć.

    b.

  • 4. Data: 2011-08-23 08:34:22
    Od: szary <n...@x...pl>

    Budyń wrote:

    > Użytkownik "****Einstein****" <einstein_2003@@o2.pl> napisał w wiadomości
    >

    > jesli suche to przykryć z dużym luzem i przewiewem. Mokre moze pare dni
    > tak poleżeć.
    >

    > b.
    Ja zrobiłem błąd. Miało byc kilka dni a wyszło 2 tygodnie. Zaczeło łapac
    grzyba i siniec. Możliwe, że było już trochę zarażone bo za długo leżało
    przed pocieciem. Było na przekładkach. Ale..

    Ja bym popryskał impregnatem lub przeleciał pędzlem (tak szybko/na cienko).

    Z tego co ja używałem.
    Tytan impregnat do więźby 5L 1:9 (cos na miedzi) - psb.pl (~51zł), sklep
    68,-, upuścili na 60,-
    Tytan NW 5L 1:9 - psb chyba 81, sklep 91
    Tytan antygrzyb - ? (nie stosowałem)
    Tytany mocno pienią przy rozcieraniu - dobre do szybkiego smarnięcia,
    bardziej na gotowo trzeba to wylewać na kałużę pędzlem lub moczyć.
    Tytan 5kg 1:3 ognioochronny - sklep >=45, ostatnio Leroy za 38,-(!) jakieś
    sole bromu, to chyba bez sensu, wilgoć pewnioe wyciągnie sól.
    I jeszcze cos "garden+" %L 1:9 OBI za 70,-, niby do impregnacji ogrodowego
    ale skład podobny do wszystkiego innego.

    Ja chciałem zaimpregnować na zimę więc kombinowałem jak to zrobic gdy te
    impregnaty w większości są wodoodporne a ja na wiosnę chcę impregnować
    jeszcze raz zanurzeniowo (po lepszym wyschnięciu).
    Ostatecznie zaimpregnowałem klasycznymi impregnatami bo pewnie to nic nie
    przeszkodzi w następnej impregnacji albo .. przejadę strugiem (i tak by się
    przydało).

    Nie wiem czy mam rację. Ja tak miałem.

  • 5. Data: 2011-08-23 08:43:48
    Od: szary <n...@x...pl>

    szary wrote:

    > Budyń wrote:

    > Ja bym popryskał impregnatem lub przeleciał pędzlem (tak szybko/na
    > cienko).

    Nie doczytałem. O ile nie jest już jakos impregnowane oczywiście.

  • 6. Data: 2011-08-23 09:00:00
    Od: "****Einstein****" <einstein_2003@@o2.pl>

    Drewno jest zaimpregnowane.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-08-23 10:13:08
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-23 07:28, ****Einstein**** pisze:
> [...]
    > PS. Drewno jest poskładane w tzw. paczki i w kilku miejscach takim
    > paskiem szerokości 2 cm są wykonane obejmy, może nie dokłądnie

    W tydzień nic się nie stanie nawet jakby leżało na trawie.

    Niczym nie przykrywaj nawet jak poleje deszcz to nic się nie stanie. A
    jak przykryjesz i nie będzie dobrej wentylacji to ci się zacznie
    "kisić". Z odkrytego co najwyżej zmyje Ci kolor. Na dachu wszystko
    doschnie jak trzeba. Jak będzie leżało dłużej to oczywiście przekładki i
    przykryć deskami.

    Ariusz

  • 8. Data: 2011-08-23 10:43:53
    Od: "****Einstein****" <einstein_2003@@o2.pl>

    Super, wielkie dzięki za wypowiedzi. To samo powiedział mi gość w stolarni
    gdzie kupowałem drewno, ale wolałem zapytać fachowców.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2011-08-23 10:55:02
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-23 12:43, ****Einstein**** pisze:
    > Super, wielkie dzięki za wypowiedzi. To samo powiedział mi gość w
    > stolarni gdzie kupowałem drewno, ale wolałem zapytać fachowców.
    >
    > Pozdrawiam
    Zapomniałeś cudzysłowu "FACHOWCÓW" - raczej praktyków.

    Moje drzewo po ścince leżało na kupie kilka miesięcy. Potem po
    przewiezieniu na plac budowy leżało w trawie prawie miesiąc - na
    szczęście był to suchy rok i ciepły okres. Te krokwie na spodzie troszkę
    naciągnęły - ale potem tydzień na podkładkach i były "jak nowe"

    Ariusz

  • 10. Data: 2011-08-23 11:36:50
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Tue, 23 Aug 2011 07:28:18 +0200, ****Einstein**** napisał(a):

    > Przywieźli mi wczoraj drewno na wieźbę, złożyłem na wypoziomowanych
    > bloczkach. Czy mam przykryć to jakąś plandeką czy lepiej nie. Jak popada to
    > wyschnie? Drewno na leżeć do przyszłego tygodnia.

    Drewno jest mokre czy suche?

    --
    ŁC
    Chirurg zniesie każdy ból pacjenta