  • Data: 2023-03-21 16:10:46
    Temat: Re: Antena combo do dvb-t2
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 21 Mar 2023 11:33:01 +0100, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

    > Nodobra. Jak zatem nazwiesz to:
    >
    > Antena satelitarna z trzema konwerterami czy "anteny satelitarne" z
    > jednym konwerterem na wspĂłlnym "kiju"?

    No i tu można dyskutować, co jest anteną, a co zespołem (czyli antena,
    wzmacniacz, reflektor itd).

    > http://www.extremesat.pl/bez_abonamentu/grafika/zest
    aw_antenowy_na-3-satelity.JPG

    > Albo to:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/antena-dwupolaryzacyjna-lt
    e-mimo-2x10m-sma-dipol-6477129761

    > To jest jedna antena czy dwie anteny na "dwĂłch kijach" ale producent jak
    > i sprzedawca się pomylili z nazwą? :)...no ma dwa przewody, czyli to
    > dwie anteny? :D

    Tu podobnie.

    Natomiast zestaw z początku dyskusji:
    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-szerokopasmowa-
    285-1221-60_l1_p10333.html

    to ewidentnie dwie osobne anteny na jednym wspĂłlnym mocowaniu.
    Można je rozciąć i mogą pracować osobno, jako zupełnie osobne i niezależne
    od siebie twory.

    Trochę dyskusja akademicka, podobna np. do dyskusji co jest wkrętem, a co
    śrubą, i przykładowo, czy wkręt może mieć łeb sześciokątny i gwint
    metryczny.

    Kwestia definicji oraz zdefiniowania, czy korzystamy z definicji fizycznej
    (jako fizyk/elektronik), czy z definicji innej, np. handlowej.

    Temat na dyskusję przy dobrym browarku ;)

    Ja jednak antenę z Delty logicznie dzielę na dwie zarówno pod względem
    budowy, jak i pod względem elektrycznym (dwa osobne i niezależne od siebie
    dipole).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam