  • 1. Data: 2023-03-20 13:17:45
    Temat: Antena combo do dvb-t2
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W internetach widzę anteny combo, ale część z nich ma opis typu:

    "Antena umożliwia odbiór w polaryzacji poziomej lub pionowej, wystarczy
    że przykręcisz dipol w pozycji odpowiadającej polaryzacji nadajnika w
    swoim regionie"

    Nie ma takich, które bez żadnego przekręcania pozwalają na odbiór
    zarówno poziomej, jak i pionowej polaryzacji?

    Bo w większości kraju tak się nadaje - Mux8 w pionowej, reszta w poziomej.

    A jeśli są - to jakiś link by się przydał....

  • 2. Data: 2023-03-20 17:50:09
    Temat: Re: Antena combo do dvb-t2
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-20 o 13:17, Cavallino pisze:
> [...]
    >
    > Nie ma takich, które bez żadnego przekręcania pozwalają na odbiór
    > zarówno poziomej, jak i pionowej polaryzacji?
    Musiałby mieć dwa dipole czyli byłyby to dwie anteny.

    > Bo w większości kraju tak się nadaje - Mux8 w pionowej, reszta w poziomej.
    >
    > A jeśli są - to jakiś link by się przydał....
    Wątpię, daje się dwie anteny i sumuje zwrotnicą.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2023-03-20 19:43:06
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.03.2023 o 17:50, Janusz pisze:

    > Wątpię, daje się dwie anteny i sumuje zwrotnicą.

    Trochę brednia:
    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-szerokopasmowa-
    285-1221-60_l1_p10333.html

    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-szerokopasmowa-
    ax-galaxy-combo_l1_p11928.html

    Konia mam w pląku ale uczcie się :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2023-03-20 20:36:05
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Trochę brednia:
> [...]
    ...ale jak widzę, że ktoś pyta o antenę do DVB-T2 to bym go jebnął w ten
    głupi łeb.

    Równie dobrze mógłby szukać grzęściuchów do bulgotnicy albo bułki do
    jednego zęba. Jaki trzeba mieć zryty łeb, żeby nie wiedzieć iż antena do
    TV naziemnej nie rozróżnia systemu?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-03-20 22:18:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-20 o 20:36, LordBluzg(R)?? pisze:
> [...]
    Sam jesteś brednia.

    285-1221-60_l1_p10333.html
    Przecież to podwójna antena z sumatorem, dokładnie tak jak napisałem.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2023-03-20 22:44:04
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    Napisałeś, wyżej cyt:

    " daje się dwie anteny i sumuje zwrotnicą."

    To jest _jedna_ antena bez zwrotnicy, czyli kłamiesz na własne słowa :D

    CBDU

    ...inna sprawa, że Koń bredzi iż albo/albo w sensie, że sobie wydłubał
    iż antena pracuje albo w polaryzacji pionowej albo poziomej i nie
    pracuje w obu naraz. To, że antena może się składać z kilku dipoli nawet
    mu do głowy nie przyszło, Tobie też. Nadal jest to JEDNA antena, czy w
    opisie czy w realu a nie DWIE osobne anteny.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2023-03-20 22:51:07
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > To jest _jedna_ antena bez zwrotnicy,

    Dop.
    W sensie zwrotnicy zewnętrznej, która w przypadku dwóch osobnych anten,
    jest potrzebna.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2023-03-20 23:16:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-20 o 22:44, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Napisałeś, wyżej cyt:
    >
    > " daje się dwie anteny i sumuje zwrotnicą."
    >
    > To jest _jedna_ antena bez zwrotnicy, czyli kłamiesz na własne słowa :D
    Nadal bredzisz, pisałem o zwykłych, a w pudełku masz zwrotnicę/sumator,
    więc nadal bredzisz.

    > CBDU
    Guzik udowodniłeś, plączesz się o własne nogi.

> [...]
    > mu do głowy nie przyszło, Tobie też. Nadal jest to JEDNA antena, czy w
    > opisie czy w realu a nie DWIE osobne anteny.
    Pieprzysz jak potłuczony, to są dwie anteny na jedym kiju, każda ma swój
    dipol, reflektory i directory, dlatego maja zwrotnicę/sumator żeby je
    razem połączyć.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2023-03-20 23:24:57
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 20.03.2023 o 13:17, Cavallino pisze:
> [...]
    >
    > Bo w większości kraju tak się nadaje - Mux8 w pionowej, reszta w poziomej.
    >
    > A jeśli są - to jakiś link by się przydał....

    https://www.dipol.com.pl/oferta-tv-sat-anteny-tv,435
    1.htm?attr-5693[0]=14844&attr-5695[0]=14786&attr-569
    5[2]=14787&attr-5737[1]=15012

    Zakres UHF w polaryzacji poziomej, a VHF (tam gdzie jest MUX8) w pionowej.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2023-03-20 23:28:18
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.03.2023 o 23:16, Janusz pisze:

    > Pieprzysz jak potłuczony, to są dwie anteny na jedym kiju, każda ma swój
    > dipol, reflektory i directory, dlatego maja zwrotnicę/sumator żeby je
    > razem połączyć.

    Aha, czyli jeśli samochód ma 8 kół to są to dwa samochody na jednej
    ramie. Rozumiem.

    EOT.
    --
    LordBluzg(R)??