  • 21. Data: 2023-03-21 22:23:31
    Temat: Re: Antena combo do dvb-t2
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.03.2023 o 16:10, Adam pisze:
    [...]
    > Natomiast zestaw z początku dyskusji:
    > https://sklep.delta.poznan.pl/antena-szerokopasmowa-
    285-1221-60_l1_p10333.html

    > to ewidentnie dwie osobne anteny na jednym wspólnym mocowaniu.
    > Można je rozciąć i mogą pracować osobno, jako zupełnie osobne i niezależne
    > od siebie twory.

    Niezupełnie, będzie brakowało jednego mocowania. To podobnie jak z
    samochodem hybrydą, można wymontować jeden silnik ale będzie brakowało
    reszty, czyli kół i obudowy (bo są wspólne) i samochód hybryda to jeden
    samochód z dwoma silnikami a nie dwa samochody :)

    > Trochę dyskusja akademicka, podobna np. do dyskusji co jest wkrętem, a co
    > śrubą, i przykładowo, czy wkręt może mieć łeb sześciokątny i gwint
    > metryczny.
    >
    > Kwestia definicji oraz zdefiniowania, czy korzystamy z definicji fizycznej
    > (jako fizyk/elektronik), czy z definicji innej, np. handlowej.

    Dlatego ta antena ma nazwę "combo" i niezupełnie jest to nazwa handlowa.
    Ten "twór" ma po prostu dwa dipole a zwrotnicy chyba nie muszę
    tłumaczyć. Gdyby odbiornik TV miał osobne wejścia jak w przypadku tej
    anteny:
    https://allegro.pl/oferta/antena-dwupolaryzacyjna-lt
    e-mimo-2x10m-sma-dipol-6477129761
    Która składa się również z dwóch części...ale nie miałeś problemu, żeby
    ją zakwalifikować jako jedną antenę a nie dwie :)...bo przerobić to na
    dwie osobne anteny, też idzie.

    > Temat na dyskusję przy dobrym browarku ;)
    >
    > Ja jednak antenę z Delty logicznie dzielę na dwie zarówno pod względem
    > budowy, jak i pod względem elektrycznym (dwa osobne i niezależne od siebie
    > dipole).

    Logicznie nie zabraniam przecież. Koń pytał (jak w tytule wątku) o jedną
    antenę combo a Januszek doradzał mu dwie osobne anteny, nie wiedząc o
    istnieniu anteny combo, stąd cała dyskusja :)...bo ani się do niej nie
    odniósł, ani nie wskazał linka a mój komentarz był: "częściowo brednia"
    i Januszek udowodnił tylko to, co napisałem :)
    Teraz przynajmniej będzie milczał a mógł wcześniej :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 22. Data: 2023-03-21 23:47:20
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Teraz przynajmniej będzie milczał a mógł wcześniej :)

    ...bez konsekwencji :)...które sam sobie narzucił :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>