  • 11. Data: 2023-03-20 23:35:38
    Temat: Re: Antena combo do dvb-t2
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.03.2023 o 23:16, Janusz pisze:

    > Nadal bredzisz, pisałem o zwykłych, a w pudełku masz zwrotnicę/sumator,
    > więc nadal bredzisz.

    Dopisałem poniżej w następnej wypowiedzi, bo wiedziałem, że nie
    zrozumiesz...ale musiałeś się jednak "podłożyć"...co raczej jest
    oczywiste :)

    Cyt:
    "Dop.
    W sensie zwrotnicy zewnętrznej, która w przypadku dwóch osobnych anten,
    jest potrzebna. "

    Podsumowując. Łżesz jak chuj, co już udowodniłem wcześniej ale się
    podłożyłeś znów. Jak?

    Twój cyt:
    "pisałem o zwykłych"

    Czyli pisałeś o DWÓCH ZWYKŁYCH ANTENACH :]

    I to by było na tyle Twoich kłamstw i matactw.

    Jeszcze raz. To co podałem TO JEST JEDNA ANTENA i sobie to zapamiętaj do
    końca życia.

    Co tam sobie pod nosem pierdzisz, nikogo nie interesuje.

    EOT
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2023-03-20 23:44:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Mar 2023 23:28:18 +0100, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

    > Aha, czyli jeśli samochód ma 8 kół to są to dwa samochody na jednej
    > ramie. Rozumiem.

    To jest samochód z przyczepą ;)

    Zobacz na fotkę.
    Dwie anteny, jedna UHF i jedna VHF.

    O jednej można mózwić w przypadku anten synfazowych, gdzie dwa lub więcej
    takich samych dipoli łączy się w zestawy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2023-03-20 23:50:10
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.03.2023 o 23:44, Adam pisze:

    > To jest samochód z przyczepą ;)

    https://www.forumsamochodowe.pl/galeria/pojazdy-i-sa
    mochody-elektryczne-a389/eliica-elektryczny-koncepcy
    jny-pojazd-osmiokolowy-i23230.jpg

    Taki?

    > Zobacz na fotkę.
    > Dwie anteny, jedna UHF i jedna VHF.

    Wystarczy, że sprawdzę co oznacza słowo antena :)

    > O jednej można mózwić w przypadku anten synfazowych, gdzie dwa lub więcej
    > takich samych dipoli łączy się w zestawy.

    Nie. Antena - urządzenie zamieniające fale elektromagnetyczne na sygnał
    elektryczny i odwrotnie.

    Nie ma tutaj nic o ilości czegokolwiek w sensie elementów składowych.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 14. Data: 2023-03-21 05:17:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2023 o 19:43, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Trochę brednia:
    > https://sklep.delta.poznan.pl/antena-szerokopasmowa-
    285-1221-60_l1_p10333.html

    > https://sklep.delta.poznan.pl/antena-szerokopasmowa-
    ax-galaxy-combo_l1_p11928.html

    Ten wpis który cytowałem był właśnie przy tej antenie.
    Wychodzi na to, że ludzie nie potrafią wytłumaczyć co sprzedają.
    Zapomnieli wpisać że info o przekręcaniu dipola dotyczy VHF, a UHF w
    takiej antenie działa zawsze.

    Gratulacje dla sprzedawców.....

  • 15. Data: 2023-03-21 09:36:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-20 o 23:35, LordBluzg(R)?? pisze:

> [...]
    > końca życia.
    >
    > Co tam sobie pod nosem pierdzisz, nikogo nie interesuje.

    Idiotą jesteś i lądujesz w kiblu.

  • 16. Data: 2023-03-21 09:38:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-20 o 23:44, Adam pisze:

    > To jest samochód z przyczepą ;)
    >
    > Zobacz na fotkę.
    > Dwie anteny, jedna UHF i jedna VHF.
    Dokładnie, ale idiota tego nie widzi.

    > O jednej można mózwić w przypadku anten synfazowych, gdzie dwa lub więcej
    > takich samych dipoli łączy się w zestawy.
    Czyli tzw popularne 'siatki'.

    --
    Janusz

  • 17. Data: 2023-03-21 09:43:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-21 o 05:17, Cavallino pisze:

> [...]
    > Wychodzi na to, że ludzie nie potrafią wytłumaczyć co sprzedają.
    > Zapomnieli wpisać że info o przekręcaniu dipola dotyczy VHF, a UHF w
    Dokładnie.
    Na upartego (tylko po co?) jakby przedłużyć kabel pomiędzy nimi to można
    je przeciąć za reflektorem UHF (tej mniejszej) i mieć dwie osobne
    anteny,na np jak sa różne kierunki nadajników.

    > Gratulacje dla sprzedawców.....

    Nic nowego, wielu sprzedawców do końca nie wie co sprzdaje.

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2023-03-21 10:27:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Mar 2023 09:38:48 +0100, Janusz napisał(a):

    > Dokładnie, ale idiota tego nie widzi.

    > Czyli tzw popularne 'siatki'.

    "Siatki" są przykładem sklepowych wersji synfazówki.
    Oprócz tego robiło się na inne częstotliwości.

    Są też robione na zamówienie specjalne, albo bardzo specjalne ;) jak np.
    "Oko Moskwy":

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Duga

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2023-03-21 11:33:01
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.03.2023 o 10:27, Adam pisze:

> [...]

    Nodobra. Jak zatem nazwiesz to:

    Antena satelitarna z trzema konwerterami czy "anteny satelitarne" z
    jednym konwerterem na wspólnym "kiju"?

    http://www.extremesat.pl/bez_abonamentu/grafika/zest
    aw_antenowy_na-3-satelity.JPG

    Albo to:

    https://allegro.pl/oferta/antena-dwupolaryzacyjna-lt
    e-mimo-2x10m-sma-dipol-6477129761

    To jest jedna antena czy dwie anteny na "dwóch kijach" ale producent jak
    i sprzedawca się pomylili z nazwą? :)...no ma dwa przewody, czyli to
    dwie anteny? :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 20. Data: 2023-03-21 16:10:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Mar 2023 11:33:01 +0100, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

    > Nodobra. Jak zatem nazwiesz to:
    >
    > Antena satelitarna z trzema konwerterami czy "anteny satelitarne" z
    > jednym konwerterem na wspĂłlnym "kiju"?

    No i tu można dyskutować, co jest anteną, a co zespołem (czyli antena,
    wzmacniacz, reflektor itd).

> [...]
    >
    > To jest jedna antena czy dwie anteny na "dwĂłch kijach" ale producent jak
    > i sprzedawca się pomylili z nazwą? :)...no ma dwa przewody, czyli to

    Tu podobnie.

    Natomiast zestaw z początku dyskusji:
    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-szerokopasmowa-
    285-1221-60_l1_p10333.html

    to ewidentnie dwie osobne anteny na jednym wspĂłlnym mocowaniu.
    Można je rozciąć i mogą pracować osobno, jako zupełnie osobne i niezależne
    od siebie twory.

    Trochę dyskusja akademicka, podobna np. do dyskusji co jest wkrętem, a co
    śrubą, i przykładowo, czy wkręt może mieć łeb sześciokątny i gwint
    metryczny.

    Kwestia definicji oraz zdefiniowania, czy korzystamy z definicji fizycznej
    (jako fizyk/elektronik), czy z definicji innej, np. handlowej.

    Temat na dyskusję przy dobrym browarku ;)

    Ja jednak antenę z Delty logicznie dzielę na dwie zarówno pod względem
    budowy, jak i pod względem elektrycznym (dwa osobne i niezależne od siebie
    dipole).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam