  • Data: 2022-05-24 02:05:19
    Temat: Re: Czym pokryć/pomalować fundament?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.05.2022 o 16:09, A S pisze:

    > Baranka

    Miałem pytać. Jak tam Twoje pompki? U mnie przy drenażu całkowitym 24h
    1,2A akumulatory z solara + wiatrak z akumulatorów o pojemności 300Ah od
    miesiąca utrzymują stan minimum 12,4V stabilnie przez 24H. Akumulatorów
    się nie pozbędę a solary mam ustawione 100W na wschód/południe i 280W na
    południe zachód. Kąt obu to 90' względem siebie. Napięcie utrzymuje się
    stabilnie ale zwróć uwagę na mój pobór prądu, który podałem. Tutaj masz
    wykres:

    https://www.fotosik.pl/zdjecie/71d10772eb4c23a4

    ...jak to ładnie narasta z upływem czasu wraz z pełnym naładowaniem
    akumulatorów, które potrzebują jednak czasu, aby naładować się skutecznie :)

    Jakbyś pytał, to akumulatory "pożerają" do +/-1kW dziennie (dane z
    odczytu sterownika, który pilnuje, żeby się nie przeładowały...a drenaż
    jest w sumie niewielki. Te "straty" to wynik doładowywania, który
    utrzymuje 100% sprawności akumulatorów. Pisałeś kiedyś taką "bzdurę" że
    jak widzisz za duże napięcie to obracasz panele. Totalny błąd! :)

    Akumulator, zeby być sprawnym w 100% potrzebuje w sumie....ciągłego
    ładowania a że w nocy nie ma, to absorbuje to w dzień. Elektronika
    (podobnie jak w samochodzie) pilnuje tyko, żeby nie było nadmiaru ale
    akumulator ciągle głodny :]

    Tego właśnie pilnuje sterownik. Polecam sterownik MPPT. Rewelka w
    porównaniu do PWM.

    BTW zrobiłem sobie oczko wodne 600l i mam 12 karasi :) Pompka z filtrem
    niewielka (arduino) ale daje radę (4W) i chodzi 24h od 2 miesięcy nie
    zdechła ale bezszczotkowa. Polecam. Ponieważ karasie brudzą, zamówiłem
    lepszą pompkę bezszczotkową/długowieczną
    https://allegro.pl/oferta/pompa-pompka-do-wody-ciecz
    y-12v-800l-h-10581085200
    i zrobię sobie filtr zewnętrzny, który będzie sterowany z nadmiaru
    napięcia od 13V start, do 12,9 stop co w dniach słonecznych będzie w
    zakresie 14,8V max bo tyle mam maksymalnie z solarów w podłączonych
    akumulatorach, czyli od 10:00 do 18:00 będzie napierdalało filtrem
    zewnętrznym z przepustowością 800l/h. 7 h w dni słoneczne całkowicie
    styknie :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>