  • 1. Data: 2022-05-23 14:23:49
    Temat: Czym pokryć/pomalować fundament?
    Od: A S <a...@e...pl>

    Fundament jest pokryty styropianem, na to siatka zaciągnięta jakimś klejem, dysperbit
    i płytki ceramiczne, które właśnie odpadają. Użyty klej do płytek słabo wiązał do
    dysperbitu, w zasadzie po odjęciu płytek mam gładką, czarną powierzchnię.

    Czego użyć w miejsce płytek? Jakaś farba? A może jakaś plastikowa elewacja? Nie
    chciałbym się narobić, więc pracowite układanie czegoś małego raczej odpada.

    dzieki i pozdr
    --
    A S

  • 2. Data: 2022-05-23 15:10:36
    Temat: Re: Czym pokryć/pomalować fundament?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.05.2022 o 14:23, A S pisze:
> [...]
    >
    > Czego użyć w miejsce płytek? Jakaś farba? A może jakaś plastikowa
    > elewacja? Nie chciałbym się narobić, więc pracowite układanie czegoś

    Baranka jebnij :) (tarabona) Trzyma na wieki.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 3. Data: 2022-05-23 16:09:34
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2022-05-23 o 15:10, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Baranka jebnij :) (tarabona) Trzyma na wieki.

    Baranka mam na scianach zewnetrznych i jestem zadowolony. Ale jak z przyczepnoscia do
    dysperbitu? Bo jakiś klej do płytek chwycił słabo.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 4. Data: 2022-05-23 16:36:24
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.05.2022 o 16:09, A S pisze:

    > Baranka mam na scianach zewnetrznych i jestem zadowolony. Ale jak z
    > przyczepnoscia do dysperbitu? Bo jakiś klej do płytek chwycił słabo.

    Trzyma jak złoto. Możesz ewentualnie przed położeniem trochę pożłobić,
    żeby zwiekszyć powierzchnię (pochropowacić).

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 5. Data: 2022-05-23 19:39:14
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W poniedziałek, 23.05.2022 o 14:23, A S napisał:

    > Czego użyć w miejsce płytek? Jakaś farba? A może jakaś plastikowa elewacja?

    Siding wiecznie żywy. Nie tylko w Ameryce - vide HGTV.

    --
    Collie

  • 6. Data: 2022-05-24 00:07:14
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 23 May 2022 at 19:39:16 UTC+2, Collie wrote:

    > Siding wiecznie żywy. Nie tylko w Ameryce - vide HGTV.
    >
    > --
    > Collie
    siding dobry dla biedaków aby ukryć drewniany szkielet

  • 7. Data: 2022-05-24 02:05:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.05.2022 o 16:09, A S pisze:

    > Baranka

    Miałem pytać. Jak tam Twoje pompki? U mnie przy drenażu całkowitym 24h
    1,2A akumulatory z solara + wiatrak z akumulatorów o pojemności 300Ah od
    miesiąca utrzymują stan minimum 12,4V stabilnie przez 24H. Akumulatorów
    się nie pozbędę a solary mam ustawione 100W na wschód/południe i 280W na
    południe zachód. Kąt obu to 90' względem siebie. Napięcie utrzymuje się
    stabilnie ale zwróć uwagę na mój pobór prądu, który podałem. Tutaj masz
    wykres:

    https://www.fotosik.pl/zdjecie/71d10772eb4c23a4

    ...jak to ładnie narasta z upływem czasu wraz z pełnym naładowaniem
    akumulatorów, które potrzebują jednak czasu, aby naładować się skutecznie :)

    Jakbyś pytał, to akumulatory "pożerają" do +/-1kW dziennie (dane z
    odczytu sterownika, który pilnuje, żeby się nie przeładowały...a drenaż
    jest w sumie niewielki. Te "straty" to wynik doładowywania, który
    utrzymuje 100% sprawności akumulatorów. Pisałeś kiedyś taką "bzdurę" że
    jak widzisz za duże napięcie to obracasz panele. Totalny błąd! :)

    Akumulator, zeby być sprawnym w 100% potrzebuje w sumie....ciągłego
    ładowania a że w nocy nie ma, to absorbuje to w dzień. Elektronika
    (podobnie jak w samochodzie) pilnuje tyko, żeby nie było nadmiaru ale
    akumulator ciągle głodny :]

    Tego właśnie pilnuje sterownik. Polecam sterownik MPPT. Rewelka w
    porównaniu do PWM.

    BTW zrobiłem sobie oczko wodne 600l i mam 12 karasi :) Pompka z filtrem
    niewielka (arduino) ale daje radę (4W) i chodzi 24h od 2 miesięcy nie
    zdechła ale bezszczotkowa. Polecam. Ponieważ karasie brudzą, zamówiłem
    lepszą pompkę bezszczotkową/długowieczną
    https://allegro.pl/oferta/pompa-pompka-do-wody-ciecz
    y-12v-800l-h-10581085200
    i zrobię sobie filtr zewnętrzny, który będzie sterowany z nadmiaru
    napięcia od 13V start, do 12,9 stop co w dniach słonecznych będzie w
    zakresie 14,8V max bo tyle mam maksymalnie z solarów w podłączonych
    akumulatorach, czyli od 10:00 do 18:00 będzie napierdalało filtrem
    zewnętrznym z przepustowością 800l/h. 7 h w dni słoneczne całkowicie
    styknie :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 8. Data: 2022-05-25 10:49:18
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2022-05-24 o 02:05, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Miałem pytać. Jak tam Twoje pompki?

    Jednak skradasz się ku Słońcu ;)

    Odpowiem i obfotografuję porządnie później. Układ działa doskonale, bez akumulatora,
    na przetwornicy DC/DC stepDown, superkondensatorze i kilku pompach załączanych
    zależnie od chwili (od Słońca). Chyba nie może być lepiej jeśli chodzi o
    wykorzystanie bieżącej mocy słonecznej bez magazynowania energii na później.

    Co do Twojej pompki 12V - według mnie najlepszy wybór. Kiedyś łączyłem je szeregowo
    (mają gwinty) i pompowałem ze studni. Mają plastykowe panewki i zawsze kończyły życie
    przez rozchybotanie wału, ale powinny wytrzymać kilka mies. z nocnymi przerwami.

    Możesz jeszcze spojrzeć w Conrada i niemieckie pompki Comet (jest tego sporo). Są
    niedużo droższe, ale mają rok gwarancji i Conrad staje na wysokości zadania.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 9. Data: 2022-05-25 12:12:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Baranka mam na scianach zewnetrznych i jestem zadowolony. Ale jak z
    > przyczepnoscia do dysperbitu? Bo jakiś klej do płytek chwycił słabo.

    20 lat temu sam komponowałem taki tynk. Biały cement + wapno + drobny
    żwirek + barwnik, bo chciałem lekko żółty.
    Do dzisiaj nie ma śladu pęknięć czy czegokolwiek. Podejrzewam że kiedy
    mnie zakopią a to nadal będzie trzymać :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>