  • 1. Data: 2022-05-23 20:15:16
    Temat: Polacy kupują coraz mniej samochodów. Załamanie na rynku
    Od: a a <m...@g...com>

    Przez pierwsze dwadzieścia dni maja zarejestrowano o niemal 16 proc. mniej nowych
    samochodów niż w analogicznym okresie zeszłego roku - podaje PZPM.

    Załamanie na rynku nowych pojazdów osobowych nie jest jeszcze tak dramatyczne - tu
    spadek wyniósł 14 proc. Jednak liczba rejestracji nowych pojazdów dostawczych spadła
    aż o 28 proc.

    PZPM podaje również, że liczba rejestracji aut ciężarowych spadła w tym czasie o 7
    proc.

    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/polacy-kup
    uja-coraz-mniej-samochodow/sjlg6jy

  • 2. Data: 2022-05-23 20:30:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 23 maja 2022 o 20:15:17 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    aż o 28 proc.

    > PZPM podaje również, że liczba rejestracji aut ciężarowych spadła w tym czasie o 7

    Ciekawe dlaczego? Czyżby nawis infacyjny się kurczył?

  • 3. Data: 2022-05-23 20:53:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 20:30 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    uja-coraz-mniej-samochodow/sjlg6jy
    > Ciekawe dlaczego? Czyżby nawis infacyjny się kurczył?

    Praktycznie nie da się w rozsądnym terminie zamówić auta. Moje zamówione w
    listopadzie miało być na czerwiec a będzie na wrzesień i to z innym
    wyposażeniem niż zamawiałem.
    Profilaktycznie zamówiłem drugie u innego dilera - miało być na marzec,
    mamy maj a jeszcze go nie ma.
    Dostałem za to w między czasie info, że nie będzie ładowarki indukcyjnej,
    wczoraj diler dzwonił i mówił, że nie będzie szyby ogrzewanej.
    Zamówienia z początku tego roku miały być pierwotnie do odbioru
    listopad/grudzień.

    TG

  • 4. Data: 2022-05-23 22:17:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 23 maja 2022 o 20:53:34 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > wczoraj diler dzwonił i mówił, że nie będzie szyby ogrzewanej.
    > Zamówienia z początku tego roku miały być pierwotnie do odbioru

    Czyli jednak nawis inflacyjny. Ludzie kupują wszystko i w każdych ilościach.
    Producenci nie wyrabiają z produkcją.

  • 5. Data: 2022-05-23 23:53:46
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 23 May 2022 at 20:53:34 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > wczoraj diler dzwonił i mówił, że nie będzie szyby ogrzewanej.
    > Zamówienia z początku tego roku miały być pierwotnie do odbioru

    weszła nowa legislacja i nowe samochody można kupować bezpośrednio w fabryce, bez
    posrednika, czyli dealera, który jest niepotrzebny, bo niepotrzebny jest nikomu jakiś
    salon , generujący duże koszty

    Kto kumaty to kupuje samochód w fabryce i nie musi na nic czekać, bo wie co jest i co
    będzie i w jakiej cenie.

  • 6. Data: 2022-05-24 06:37:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 22:17 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    uja-coraz-mniej-samochodow/sjlg6jy

    > Czyli jednak nawis inflacyjny. Ludzie kupują wszystko i w każdych
    > ilościach. Producenci nie wyrabiają z produkcją.

    żaden nawis - nie ma części, podzespołów - mało produkują.
    Kiedyś przychodziłeś do salonu i mogłeś kupić od ręki auto, które stało u
    dilera na placu.
    Teraz często nawet demo nie mają.

    TG

    TG

  • 7. Data: 2022-05-24 11:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > żaden nawis - nie ma części, podzespołów - mało produkują.
    > Kiedyś przychodziłeś do salonu i mogłeś kupić od ręki auto, które
    > stało u dilera na placu.
    > Teraz często nawet demo nie mają.

    W lutym kumpel rozbił 3-letnie auto.
    Szkoda całkowita - naprawe wycenili bodaj na ponad 50 tysi ale to
    dlatego ze uszkodzona była skrzynia biegów.

    Poszedł do salonu zeby kupić nowe.
    Termin dostarczenia grudzien.

    No to stwierdził ze naprawia stare. Naprawił za około 10 koła.
    Skrzynie biegów naprawił za kilkaset złotych gdzie Ford liczył wymiane
    na nowa.

    No i tak to jest ze statystykami...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 8. Data: 2022-05-24 12:01:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 24 maja 2022 o 06:37:56 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > żaden nawis - nie ma części, podzespołów - mało produkują.
    > Kiedyś przychodziłeś do salonu i mogłeś kupić od ręki auto, które stało u

    To znaczy że jest nawis inflacyjny bo masz pieniądze a nie ma towaru. Do tego
    inflacja zjada tobie i innym pieniądze. kacap na potęgę sprzedaje złoto bo przez trzy
    miesiące staniało 10%.