  • Data: 2016-05-10 09:03:13
    Temat: Re: OT 200 tysiecy kodowcow
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 10 maja 2016 08:42:40 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Ja nie zarzucam im hipokryzji. To prawdopodobnie całkiem przyzwoici
    > ludzie ale niestety chorzy na socjalizm. Socjalizm to hamulec rozwoju i
    > to z tych najbardziej skutecznych.

    w kategoriach teoretycznych to moze masz racje. Ale praktycznie to każde panstwo ma
    element socjalu, a żadne nie jest kapitalistycze.

    Oczywiscie monzna by pójc takim tropem -zachód gdy jeszcze był kapitalistyczny czyli
    po II wojnie bardzo sie rozwinął. Teraz przekształca sie powoli z kapitalizm w
    korporacjonizm a panstwo przed korporacjami broni swoich obywateli socjalem. Tyle ze
    oni zdązyli sie mocno rozwinąć.

    A co my mozemy? Rozwinieci nie jestesmy, kapitalizmu nie zaznamy, bo zaden drobny
    przedsiebiorca nie ma szans z korporacjami, które zmuszeni jestesmy do siebie
    zapraszac. A socjal ma ten sam cel co na zachodzie. Moze inne proporcje do pkb -ale
    to nie wynika z umiłowania socjalizmu tylko z małego pkb.

    b.