  • Data: 2020-11-25 20:00:20
    Temat: Re: Ocieplenie dachu
    Od: - <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 24 listopada 2020 o 09:48:44 UTC-6 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > No ale dlaczego za 80% ceny?

    100% ceny - wykonczenie mieszkalne tego poddasza
    80% ceny - wykonczenie aby miec warsztat ale tak aby nie wbic sie w klopoty potem
    (wilgoc, halas, ogrzewanie czy co tam sie trafi na tym poddaszu)

    > Ogladałem dom. Zeby coś fajnego zrobic na poddaszu które ma na oko
    > minimum 50 metrów2 do wygospodarowania - potrzebowałbym włozyc 20 tys.
    > No powiedzmy 30.

    Do standardu mieszkalnego czy tak aby bylo na warsztat?

    > W tej cenie liczyłem oczywiście ocieplenie dachu metoda DIY.
    >
    > Gdzie mozna kupic 50 metrów za 30 tysiecy?

    Co kupic? Mieszkanie czy garaz blaszany?

    > Garaz oczywiście tez mozna postawić ale to jednak zabiera miesjce na
    > działce a ceny ziemi powariowały.

    Ty sie nie fiksuj na rozwiazaniach. Ty miej w glowie mozliwosci i zgrubne koszty i
    charakter kazdego rozwiazania. Jak bedziesz ogladal oferty to sobie ocenisz czy dana
    nieruchomosc sie nadaje pod takie czy inne rozwiazanie.

    Temat nie jest skomplikowany ale latwo "drobnym" detalem se napsuc humoru.

    Jak na to poddasze bedziesz wchodzic? Schody wewnatrz czy z zewnatrz? Czy drabina?
    To wplywa na to jak potem ewentualnie te poddasze moze sie rozwijac, bo jak drabina
    to dolicz koszt schodow jakbys jednak tam chcial mieszkac kiedys, a jakbys chcial
    mieszkac to i wode trzeba pociagnac.

    Inicjalnie ci w takie detale nie wchodzilem bo pytanie bylo proste ale jak sam
    widzisz w tle pojawiaja sie kolejne pytania bo za 30% ceny mozna miec blaszak a za
    50% mozna miec cieple ale problematyczne poddasze, a za 80% ceny mozna miec poddasze
    warsztatowe. 100% to cena zrobienia tego tak ze mozna tam tesciowa umiescic jak
    przyjedzie.

    Ale po wydaniu tych 100% pojawiaja sie watpliwosci bo jakos tam wejsc trzeba, przez
    wejscie albo moze wiać albo trzeba bedzie nieco te poddasze grzac i tak dalej...

    Dlatego zapytalem o powod ktorego nie podales. Zalozylem ze to ma byc warsztat i
    skladzik. Skladzik zrobisz za 80pln (kupujac drabine) a warsztat za 5 czy 8 k kupujac
    blaszak.

    Jak kupisz tycia dzialke to jest to samo w sobie problemem.

    A co do inicjalnego pytania:
    Wełna w dachu to dziadostwo. Od zawsze tak uwazalem a teraz majac z nia troche do
    czynienia uwazam tak tym bardziej.
    Jest tak nie dlatego ze jest sama w sobie zla. Jest tak w przypadku problemow. Jak ci
    sie nie trafi problem, jest git. Jak sie trafi to masz koszta i rozgrzebana
    przestrzen zyciowa.
    Ale to moje zdanie. Pewnie trafi sie ktos kto nie widzi problemu w welnie i jej
    charakterze.

    Jesli ja mialbym zrobic sam sobie to wogole bym temat zaadresowal inaczej. Albo bym
    na strychu zrobil skladzik z styro na podlodze (tak aktualnie mam), albo jakbym mial
    kase i potrzebowal miejsca to bym dodal scian, podniosl dach, zrobil tam strop i
    oblozyl go styro i na niego folie luzem. Bez zadnych skosow i tego typu cyrkow.

    Zdecydujesz jak uwazasz.