  • Data: 2020-11-25 11:44:39
    Temat: Re: Ocieplenie dachu
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wtorek, 24.11.2020 o 22:48, Pilocik napisał:

    > Montaż ocieplenia na stropie banalnie prosty, zrobiony własnoręcznie,
    > zachowanie odpowiednie dokładności nie jest problemem, klej-pianka
    > niweluje ewentualne błędy cięcia.
    > Od paru lat zamieszkiwania jeszcze nigdy nie było tam ujemnej
    > temperatury, fakt ze jest tam sporo elektroniki typu modemy, routery,
    > switche, multiswitche itp, to jak widać wystarcza zimą by utrzymać
    > dodatnią temperaturę.
    > Jest pełne deskowanie, papa i dachówka, to też pomaga.
    > Na początku zamieszkiwania był plan by to dodatkowo nieco docieplić
> [...]

    Mam podobnie, z tym, że mój śp. Budownik wyłożył cały strop wełną,
    tudzież między krokwie też tę wełnę pod deskami dał i oblicował od
    środka twardą płytą pilśniową, przybijaną do krokwi. Jeśli z tym
    podwójnym ociepleniem - dachu i stropu - to nie był głupi pomysł,
    to ocieplanie stropu wełną było zupełną głupotą. Jeszcze za swego
    życia Budownik zadeptał część tej wełny, łażąc po strychu, a później
    ja nie miałem co począć z przydasiami, choć strych ogromny. Chcąc nie
    chcąc zacząłem wymieniać tę wełnę na styropian. Samoróbka do termicznego
    cięcia styro (po to m.in. ma się przydasie) plus pianka oraz płyta OSB
    na wierzch i jest super - i ciepło, i chodzić można. Pocieszę Cię, że
    ocieplenie dachu nic w lecie nie daje: jest tak samo gorąco na strychu
    jak pod dachem z gołymi deskami.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.