  • Data: 2020-11-24 22:48:20
    Temat: Re: Ocieplenie dachu
    Od: Pilocik <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.11.2020 o 13:51, Budzik pisze:
    > Ogladam domy w celu zakupu wiec w najblizszym czasie pewnie bede miał
    > do was troche pytan kompletnego laika.
    >
    > Jedne maja dachy ocieplone pod dachówką, ocieplenie trzyma sie na
    > krokwiach, najczesciej wełna przymocowana jakimis sznurkami.
    > Niektore maja ocieplenie połozone na stropie.
    > Ktore rozwiazanie jest lepsze?
    > Instynktownie powiedziałbym ze pierwsze bo jezeli powierzchnie miedzy
    > dachem a stropem chcemy wykorzystac na cokolwiek to zawsze bedzie tam
    > troche przyjemniej. Ale moze sa inne przesłanki?
    >

    > Drugie pytanie - czy to normalne, ze dach buduje sie w ten sposób ze sa
> [...]
    Nie będe opowiadał co lepsze, nie wiem, powiem ja ja to zrobiłem:
    Mam dwa pełne piętra i dwa lane stropy (terriva - jeśli to kogoś
    interesuje) jakoś krzywe ściany do mnie nie przemawiały ;)

    Nad piętrem jest strych-graciarnia a ocieplenie jest położone na
    stropie, styro 12cm, równo docinane kanthalem, dodatkowo położony klej
    do styro z puszki na wszystkich możliwych krawędziach i po całości również.
    Na to położyłem na zakładkę 8cm styro, również z klejem.
    Jako podłoga robi płyta OSB 6mm, przyklejona do styro tym samym klejem.
    Żadnej klatki schodowej nie ma, są schody opuszczane, dodatkowo jednak
    zrobiłem dodatkowe zabezpieczenie tych schodów od góry - też ocieplone
    12cm styro

    Montaż ocieplenia na stropie banalnie prosty, zrobiony własnoręcznie,
    zachowanie odpowiednie dokładności nie jest problemem, klej-pianka
    niweluje ewentualne błędy cięcia.
    Od paru lat zamieszkiwania jeszcze nigdy nie było tam ujemnej
    temperatury, fakt ze jest tam sporo elektroniki typu modemy, routery,
    switche, multiswitche itp, to jak widać wystarcza zimą by utrzymać
    dodatnią temperaturę.
    Jest pełne deskowanie, papa i dachówka, to też pomaga.
    Na początku zamieszkiwania był plan by to dodatkowo nieco docieplić
    pomiędzy krokwiami, lecz plan upadł, nie ma takiej potrzeby

    Nieco gorzej jest latem, sauna, dołożenie wentylatorów sterowanych
    temperaturą nieco pomogło ale to już chyba temat tego wątku