  • Data: 2014-07-29 14:31:02
    Temat: Re: Odprowadzenie wody od fundamentów
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 28 lipca 2014 21:59:47 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Nie mój problem że inne czytniki nie są zgodne z googlowy. Google są wzorcem bo
    utrzymuje grupy.

    Pomijajac to, ze google grup dyskusyjnych nie utrzmuje ;), to raczej nie psuje
    postow...

    Wg https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!topic/pl.rec
    .paralotnie/QZ7RkqoNVQ4

    W dniu czwartek, 29 maja 2014 12:07:53 UTC+2 użytkownik krzysin napisał:
    > Google poprawnie obsługuje zarówno utf8 jak i iso-8859-2.

    > Większość przypadków gdzie w postach widzimy krzaki to nie problem googla a błędnie
    spreparowana wiadomość przez Thunderbirda.

    > Problem pojawia się, gdy ktoś odpisuje na posta zakodowanego iso-8859-2, wtedy
    Thunderbird przekodowuje wiadomość na utf8 jednak nie zmienia kodowania w nagłówku
    wiadomości i tam zostaje Content-Type: charset="iso-8859-2";

    > Wtedy google traktuje to jako iso-8859-2 a tak naprawdę jest utf8. I nie ma się co
    googlowi dziwić bo w treści mogą być różne kodowania a wyznacznikiem dla niego są
    ustawienia w nagłówkach.

    > A teraz rozwiązanie, czyli co zrobić aby poprawnie ustawiać nagłówki:
    > W Thunderbirdzie:
    > Edycja->Preferencje->Wyświetlanie->Formatowanie->Czc
    ionki i kolory->Zaawansowane->Zastaw znaków

    > zaznaczmy: "Używaj domyślnego zestawu znaków w odpowiedziach zawsze, kiedy to
    możliwe"