  • Data: 2017-08-19 23:55:06
    Temat: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-08-19 o 22:16, Kris pisze:

    > A tych minus 20 będzie miał z 10 dni w roku max

    Jednego roku 0 dni a innego 30. A jeszcze jest kupa dni o pośrednich
    temperaturach, które też potrafią źródło wydrenować z ciepła. Dodatkowo
    może się okazać, że CWU z tego ładnie pójdzie.

    > Głupotę zrobił że z 20 tys niepotzrebnie wydał zamiast wda 500zł na OZC i zrobić
    optymalnie

    Czytałeś wątek od początku?
    cyt:
    "Zdecydowalem sie na taka dlugosc, bo wedlug map przewodnosc skal na
    mojej dzialce miala byc kiepska i mialem trafic na bazalt. Ostatecznie
    oba otwory sa w granicie."

    Do czego miał robić OZC, jak nawet mapy geologiczne nie są w 100% pewne?
    Umówił się z firmą na dwa odwierty za jakąś kasę, to firma przyjechała i
    mu odwierty zrobiła. Pewnie, że po pierwszym odwiercie mogli zakończyć
    pracę, gdy okazało się, że parametry są lepsze niż przewidywano, tylko
    czy wiertnicy zrezygnowaliby z umówionego zarobku?
    A, że wyszło lepiej niż gorzej, to jego plus. Lepiej jednak mieć
    przewymiarowane, niż niedoszacowane, źródło.

    > To jakbyś połciężarówkę kupił na całoroczne dojzdy do pracy bo w grudniu choinkę z
    marketu można będzie przywieźć

    Nie, to jakbyś kupił duży, pięcioosobowy samochód i dojeżdżał nim
    codziennie do pracy sam.