  • Data: 2018-09-24 09:20:45
    Temat: Re: Projektor doleciał
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 23 Sep 2018 22:53:39 +0200, ToMasz

    > przestań. wmawiasz mi coś czego ja nie napisałem i wyciągasz chore
    > wnioski.

    Przecież napisałeś wprost, że głupotą jest ciśnięcie na wyższe
    rozdzielczości. To ci piszę że nie jest i wyjaśniam dlaczego. No a jeśli
    dla ciebie nie ma różnicy, znakiem tego albo jesteś ślepy albo masz
    wywalone na jakość bo interesuje cię tylko i wyłącznie przekątna ekranu.

    > streszczę w 2 zdaniach.

    Tego się obawiałem.

    > monitor/telewizor mogą być zajebiste i moga miec rozdzielczość 400dpi

    DPI się używa w określaniu rozdzielczości urządzeń drukujących, w
    urządzeniach świecących jest PPI. Ignorancie. :P

    > - czego ludzie nie widzą z odległości 3x przekątna ekranu.

    Już ci napisałem, to że ty nie widzisz nie znaczy że inni nie widzą.

    > ale wielki ekran projektora daje zupełnie inne wrażenia.

    No inne, bo rozmazuje dobrej jakości sygnał -- jak ktoś ślepy to pewnie mu
    nie przeszkadza. Ja tam lubię ostry obraz, ten mniej męczy oczy, jest
    bardziej realistyczny. Tylko pierwotna niedoskonałość technologii powoduje,
    że rozmazany i wypsiany obraz to dla wielu jeszcze "super standard kinowy"
    który trzeba sobie wręcz symulować na TV, choć technologia pozwala coraz
    lepiej oddać obraz rzeczywisty na ekranie.

    > czy to ze jest wielki, aby dawał "efekt wow" wymusza fulhd
    > albo 4k? NIE!!!!! bo z 3 mertów nie widzisz 3mm pixela! Mnie
    > i innym nie ślepym ludziom spoko wystarczy te720 czy 800 punktów.
    > do FILMÓW!

    Czemu tylko 3m? Usiądź 10m dalej, nie żałuj sobie, to jeszcze tańszy
    projektor kupisz. Ergo, nie po to się kupuje większy ekran i zwiększa w nim
    rozdzielczość żeby się później od niego oddalać i wszystkie zalety za które
    się zapłaciło niweczyć. Ale niektórzy widzę wyjątkowo zdolni są.

    > Telewizory rosną, bo mogą, technologia pozwala,
    > bo wymagania ludzi rosną.

    To akurat oczywista oczywistość.

    > Tylko że ceny też rosną.

    Jak rosną skoro cyklicznie spadają.

    > a ja mam zajebisty obraz,

    Zajebiście rozmazany i wypsiany.

    > naprawdę zaskakująco zajebisty za 350zł.
    > Jaki TV ja za to kupię?

    Żaden, bo i żaden takiego syfiastego obrazu nie da. :P

    > A jeszcze jedno Ci powiem. oglądam z synem coś czego żona nie lubi (mamy
    > małe mieszkanie. żona wchodzi i mówi - ale chłopcy, to już przesadzacie,
    > ile Wy tu jeszcze macie do oglądania. 60 sekund i projektor mamy
    > podłączony na strychu, nieco gorsze głośniki, ale oglądamy serial dalej.
    > Zrobisz tak z telewizorem?

    Jakbyś nie zauważył, żona sugeruje żebyście się z synem wzięli za coś
    kreatywnego bo za wiele czasu marnujecie oglądając ogłupiające seriale. :P

    --
    Pozdor
    Myjk