  • Data: 2011-05-19 07:52:44
    Temat: Re: Turbina wiatrowa
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Lepiej wtedy przelaczyc na grzalke przy powrocie
    > z instalacji. Sprawa nie jest beznadziejna, ale trzeba troche pomyslec.

    A to ciekawe...
    Nie brałem takiego rozwiązania pod uwagę, to jest jeszcze lepszy pomysł
    od bufora, bo u mnie na powrocie z instalacji CO bywa baaardzo różnie -
    w zależności od sytuacji - woda bywa chłodna, albo gorąca - bliska może
    nawet 50 stC, zatem woda w buforze musiałaby być co najmniej tak ciepła,
    żeby wszystko miało sens, a to z kolei wiąże się z większymi stratami.
    Bufor zatem odpuszczam, bo drogi i... efekt może być mizerny :-)
    Kwestia tylko jak rozwiązać technicznie to podgrzewanie powrotu...?

    Czy wpiąć jakiś mały baniaczek z grzałką szeregowo w układ przed
    wymiennikiem po stronie CO?
    Wtedy podłogówka mogłaby działać praktycznie cały czas za darmochę, a to
    już wystarczy do ogrzania całego domu nawet przy temp poniżej zera -
    kocioł wtedy musiałby grzać jedynie w czasie 'ścisłego sezonu' :-), a
    okresy przejściowe byłyby załatwione wiatrakiem. A i w okresie ostrego
    palenia poszłoby mniej opału. No oszczędności mogą być zauważalne nawet
    przy ogrzewaniu węglem :-).

    pozdrawiam
    Robert G.