  • Data: 2021-01-30 17:56:24
    Temat: Re: Zaczyna się
    Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.01.2021 o 23:24, abomito pisze:
    > Witam
    > Będzie mi miło, jeśli opiszesz jak widzi to Twoja koleżanka.

    Hm, koleżanka tak samo moja jak i Twoja.

    > Oczywiście wiemy, że w Polsce wszystkich bez wyjątku obowiązuje polskie prawo. A
    jak to jest rozwiązane w państwach islamskich?
    > Ciekaw jestem takiej informacji prosto od żródeł... I nie tylko ja.

    Jeśli wierzyć temu co zalinkował collie, to bywa różnie - w niektórych
    państwach islamskich wystarczy słowne oddalenie żony, w innych musi być
    zatwierdzone, czy nawet zaakceptowane przez sąd. Podejrzewam też, że
    życiowa praktyka różni się jeszcze bardziej od teorii i od tego, co
    można wyczytać lub usłyszeć tu i ówdzie. Jak to zwykle bywa na całym
    świecie bez względu na religię czy kulturę. No bo na ten przykład
    katolicki ksiądz zgodnie z prawem kanonicznym też powinien żyć w
    celibacie. A każda polska żona umie lepić pierogi.

    Na mojej ulicy mieszka rodzina muzułmańskich imigrantów. Ona faktycznie
    chodzi z zasłoniętymi włosami, ale żadnej innej żony obok niej nie
    widać, tylko męża. Mieszkają tu razem od ładnych kilku lat i chyba na
    talaq też się nie zanosi.

    Ale moim celem nie było bronienie islamu i jego podejścia do kobiet, a
    raczej trzeźwiejszego spojrzenia na kwestię stawania się człowiekiem.
    To, że w islamie, gdzie kobieta ma niższą pozycję od mężczyzny,  a mimo
    to prawo dotyczące aborcji jest liberalniejsze niż u nas, w jeszcze
    gorszym świetle stawia obecną sytuację w naszym kraju.

    Ewa