  • Data: 2020-12-05 21:55:04
    Temat: Re: Żywotność pompy ciepła
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W pompie ciepła tak to nie działa. Zużyjesz tym wiecej energii
    > elektrycznej im wyżej podniesiesz temperature, przy tej samej energii
    > wpompowanej w budynek. COP nie jest stały, zależy od róznicy temepratur
    > we/wy.

    Ale grzeje ta energia która wychodzi z pompy o o niem mówimy. Nie ma
    sensu rozmawiać o zasilaniu pompy przecież!

    > Jest to na tyle krytyczne że praca pompy ciepła z grzejnikami mija się z
    > celem. Przy wymaganej temperaturze min 45 stopni sprawnośc pompy jest
    > mało konkurencyjna z gazem.

    Jak ktoś ma grzejniki na 45C zaprojektowane, to może i ma mniejszy sens.
    U mnie przy 35 jest w sam raz do około -3C, a później przełączam na 40C
    i jest cieplutko w domu, a mam grzejniki.
    Nie pisał bym tak radykalnych twierdzeń.

    > NAJTAŃSZY chińczyk jakie go miałem osobiście, miał falownik. Ma drugiego
    > chińczyka obecnie, ma falownik. Wszystkie, jakie obejrzałem przez
    > ostatnie kilka miesięcy miały falowniki. Obejrzałem co się dało, w
    > zakresie od 8 do 20kW.

    No to poproszę o podanie typu taniego chinola z falownikiem.
    > Nie, jestem własnie po zakupie. Przejrzałem *wszystko* co jest na rynku.
    > Nowych pomp bez falowników najzwyczajniej nie ma, jest również bardzo
    > dużo pomp 3f, więcej niż 2-3 lata temu, równeiż większosć pomp ma
    > funkcje chłodzenia, czego wczeniej duzo nie było. Nastąpiła cicha
    > rewolucja w budowie pomp.

    Ale wiesz, ja teraz się rozglądam, za nową pompą i nie miałem żadnej
    oferty z falownikiem. Może typ w/w ma inne rozwiązania niż p/w?

    Miłego.
    Irek.N.