  • Data: 2020-12-05 22:07:33
    Temat: Re: Żywotność pompy ciepła
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 5 grudnia 2020 o 11:28:31 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    > Ja miałem dla domu na CO wyliczone 7kW + do tego CWU. Sprzedawca miał
    > dwie pompy do wyboru 11kW i 13kW, zamontowali mi tą pierwszą. Ale z
    > moich obserwacji jestem przekonany że chociażby 9kW bez problemu by dała
    > radę (a taką teraz ten sprzedawca już ma, widzę). Może nawet niżej.
    >
    > CWU, zbiornik 250L, temperatura podnoszona o 26C na cykl grzania:
    > - przy 25C na zewnątrz, zajmuje ~25min
    > - przy -5C na zewnątrz, zajmuje ~50min (jak dojdzie defrost to ~55min)
    > Ja nie. Także na razie się nie wypowiem. Ale w sieci można znaleźć takie
    mpa-ciep%C5%82a/
    > Ja mam sprzęgło hydrauliczne 100L (też za duże trochę) - ze względu na
    > defrost, możliwość zamknięcia wszystkich obwodów przez siłowniki, potem
    > już tylko podłogówka. Nie wiem czy dla Ciebie to wyczerpuje definicję
    > "bufora".
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Boguszstala w domu lodówka z zamrażarka. Bosch się nazywała i miała 5
    gwiazdek. Po trzydziestu latach włączała się, pracowała, robiła zimno. I ciągnęła 5
    razy tyle prądu co jak była sztuka nówka. Silnik w przeciętnym tanim samochodzie
    zrobi w dobrej kondycji do dwustu tysięcy kilometrów. Jak by przyjąć że średnia
    prędkość wyjdzie 20km/h to 10 tysięcy godzin wytrzyma i się będzie nadawał do
    remontu. 10 tysięcy godzin to mniej więcej rok.