  • Data: 2017-06-18 12:32:36
    Temat: Re: dom autonomiczny
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-17 o 22:43, Budyń pisze:

    > zdaje sie ze jakies referendum było gdysmy do unii wstępowali, czyz nie?

    Tak. Było referendum w 1946r
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Referendum_w_Polsce_w_
    1946_roku

    Lepiej już nic nie pisz.

    > byle byly tanie, jak wspomniana telefonia

    Nie będą tanie.

    > Wyprzedawala banda calosc majątku zachodnim firmom i było dobrze, narzekales wtedy?
    Teraz jeszcze sie sami podkladac pod OZE? Na oze to sie juz wiele firm przejechalo,
    no to lepiej ze to nie nasze firmy.

    Kupią jeszcze raz za bezcen - tak jak wtedy kupili istniejący skansen.

    Chyba nie pamiętasz, jak wyglądał ten "przemysł". Na jego gruzach
    powstały firmy, które mogą dzisiaj konkurować z zachodnimi - PESA,
    Newag, ale większość się nie nadawało do konkurencji z zachodnimi.

    To, że na nowych technologiach musi się przejechać wiele firm, by te
    najlepsze przeżyły i miały szansę konkurować na świecie to jest jasne.
    natomiast dzisiejsza władza wykańcza hurtem cały sektor technologii
    odnawialnych ładując miliardy w tzw. "współspalanie" i nazywa to OZE.

    Podam ci jeden prosty przykład, jak polska władza(ta i poprzednia) robi
    warunki dla wejścia zachodnich firm. Jest rynek kotłów węglowych.
    Dzisiaj to w Polsce głównie kopciuchy. Tuż za granicą w Niemczech i
    Czechach wprowadzane są coraz ostrzejsze normy emisji dla kotłów i
    zakazuje się sprzedaży tych o niższej klasie. Powoduje to, że małe
    przedsiębiorstwa czeskie i niemieckie mają czas na wytworzenie nowych
    rozwiązań. To samo mogłoby być u nas - a przypomnę, że to nie są wielcy
    potentaci, tylko małe zakłady w Polsce. Ograniczenie rynku do kotłów 5
    klasy i tak nas czeka - tylko stanie się to skokowo. Wtedy nasi
    producenci nie będą mieli dużej palety gotowych modeli i rynek zostanie
    w sporej części przez firmy czeskie i niemieckie, które będą miały
    gotowe produkty My będziemy kilka lat do tyłu, bo opracowanie dobrego
    kotła 5 klasy trwa.

    Wiem, co napiszesz. Zapewne to samo, co rządzący obecnie reżim, że
    problem smogu jest czysto teoretyczny. Otóż nie jest i na jesieni wróci.

    M.