  • Data: 2016-09-28 18:35:52
    Temat: Re: grzejecie?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-09-28 10:48, Uzytkownik wrote:
    > Zapominasz jednak, że dyskusja odnosi się do wypowiedzi kolegi
    > Twistedme, który stwierdził: "Żałuję jesienią, że nie mam kominka, rano,
    > to nie, bo wiadomo, każde 30 sek. na wagę złota, ale wieczorami by się
    > przydał." Jak widać żałuje, że nie może pogrzać jesienią, kiedy
    > zapotrzebowanie na ciepło jest bardzo małe, kiedy właśnie najłatwiej
    > jest zagotować kominek.

    Kominek jest bardzo cięzko zagotować kiedy pracuje pompa nawet jak nie
    ma odbiorników. Kupi i sprawdź. Mi się nie udało.

    > Kiedy przedstawiam jak wygląda sprawa kominków to zaczynasz stawiać nowe
    > warunki, że zimą to kominek daje tyle ciepła co kot napłakał

    W *płaszcz* daje co kot napłakał. Promieniuje całkiem fajnie a ile
    ucieka kominem!

    > się odnosząc tylko i wyłącznie do swoich warunków. Ale my tu nie piszemy
    > o zimie, lecz o okresach przejściowych.

    Znaczy się ten Twój baniak 1000l to na okres przejsciowy? Wiosną hajcuje
    się raz dziennie kilka brykietów i tyle. Dalej nie ma sensu chyba że
    ktoś lubi miec w salonie 25+. Pompa wymuszająca obieg w 50m rurek
    załatwia temat.

    > są kominki, które mają sprawność nawet powyżej 85%, czyli taką jak dobre
    > kotły.

    Ba, na rynku są również zapewne róznowe jednorożce z lukru. Nijak nie
    powoduje to że powinienem lecieć teraz do sklepu po bufor ze strachu że
    mam popsutą instalację która działa i nie gotuje wody w kominku.

    > Jak widać Twoja wiedza w tej materii jest po prostu zerowa,

    Bardzo ciezko zarzucić komuś brak wiedzy o procentach lub cieple
    wlaściwym wody. Edukacja jest w tym kraju jeszcze obowiązkowa, wiele
    ludzi kończyło studia z zakresu technicznego, przechodziło pracownie
    fizyczne i takie "materie" są raczej dość trywialnymi zagadnieniami z
    gatunku pierwszego roku. Nie bardzo rozumiem dlaczego zakladasz znowu że
    ktoś jest idiotą. Bo nie klęka przez trywializmami? Może masz klientów
    których wykłady o tym że większy kominek mozna załadować większa ilością
    drewna zadziwiają. Mnie jakoś nie. Pewno głupi jestem.

    > podobnie jak wiedza teoretyczna dotycząca ogrzewnictwa i automatyki.

    Czy ja wiem, zdaje się że nie miałeś okazji jej poznać. Nie mozna
    wykluczyć że jednak zerowa nie jest.

    > Cała ta Twoja dyskusja jest po prostu trollowaniem bufoniastego
    > ignoranta i nic więcej.

    O patrz trafiłeś. Trolowałem bufoniastego ignoranta.

    > Dalsza nasza dyskusja jest bezsensowna.

    Przecież ona były bezsensowna od Twojego pierwszego wykładu o
    oczywistościach a ja ją ciagnę wyłacznie dla sportu. Czasem warto aby
    człowieka pokazac w innym swietle, może dzieki temu ktoś na tej grupie
    nie kupi zbędnego bufora 1000l po radach następnego znawcy hydrauliki.

    > Jak dla mnie EOT

    Ale tu nie ma żadnego T.