  • 1. Data: 2014-01-20 10:24:03
    Temat: Wybór pieca
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Mam taki dylemat z podjęciem decyzji o wybraniu typu kotła. Mam bliźniak
    114m2(salon, kuchnia, przedpokój na dole i łazienka, pokoje/sypialnie na
    górze). Chcę by, na dole była podłogówka, a na górze tradycyjne
    ogrzewanie, a oczywiście w łazience mieszane. Zastanawiam się czy dobrym
    (ekonomicznym) wyborem będzie zastosowanie pieca gazowego
    kondensacyjnego dwufunkcyjnego z zasobnikiem czy jednak lepiej wyjdzie
    zastosowanie tradycyjnego?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2014-01-20 10:15:38

  • 2. Data: 2014-01-20 10:46:44
    Temat: Re: Wybór pieca
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomości grup
    net...

> [...]
    > (ekonomicznym) wyborem będzie zastosowanie pieca gazowego
    > kondensacyjnego dwufunkcyjnego z zasobnikiem czy jednak lepiej wyjdzie

    Kondensat z zasobnikiem wyjdzie taniej w dłuższym okresie. Powiedzmy 5-8
    lat. (by to dokładnie policzyć trzeba znać zapotrzebowanie na ciepło).

    Niedawno była tu podobna dyskusja i wniosek jest prosty - wybór pieca to
    kwestia wiary - czy wierzysz że ten piec pożyje dłużej niż te 5-8 lat? Jeśli
    tak to bierz kondensat.

    Ps. Ja "wierzę" :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-01-21 15:51:55
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-01-20 10:24, Heraklit pisze:

    > Chcę by, na dole była podłogówka, a na górze tradycyjne
    > ogrzewanie, a oczywiście w łazience mieszane.

    Dlaczego sobie utrudniasz życie?
    Jeżeli planujesz montaż podłogówki gdziekolwiek indziej niż tylko w
    łazience to zrób całość podłogówki zarówno no na parterze jak i na piętrze.
    Dzięki temu cała instalacja się uprości, będzie tańsza zarówno w budowie
    jak i w użytkowaniu. Ponadto dzięki podłogówce będziesz mógł wykorzystać
    wszystkie możliwości kotła kondensacyjnego i szybko cieszyć się zyskami.