  • 1. Data: 2012-01-08 16:10:28
    Temat: Zle polozona papa na dachu?
    Od: Lucky <l...@n...xyz>

    Witam,
    Niestety jestem daleko od mojego nowego domku teraz i nie moge tego
    sprawdzic, dlatego pisze tutaj. Przegladalem zdjecia z budowy i na
    jednym zdjeciu zauwazylem cos takiego:
    <https://picasaweb.google.com/lh/photo/sLQnvc7TkOn5O
    t2kPOIRyNMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink>

    Zastanawiam sie, czy papa na laczeniu dachu jaskolki z reszta dachu jest
    polozona ok. W miejscu zaznaczone jako 1 jest chyba ok, papa jest pod
    spodem co widac dzieki widocznej krawedzi papy. Tymczasem w miejscu 2
    widac, ze ten pasek jest na gorze i krawedz 3 tez musi byc odslonieta.
    Dach bedzie kryty blachodachowka. Mam pytania do bardziej doswiadczonych:
    1. Czy polaczenie blach jest idealnie szczelne (jakas tasma, wloknina
    etc..)?
    2. Czy tak polozona papa nie bedzie problemem w przyszlosci?

    Dzieki,

  • 2. Data: 2012-01-08 19:04:39
    Temat: Re: Zle polozona papa na dachu?
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 08.01.2012 17:10, Lucky pisze:
> [...]
    > etc..)?
    > 2. Czy tak polozona papa nie bedzie problemem w przyszlosci?

    no generalnie to w koszu powinna być pierwsze papa położona, a później
    na reszcie dachu. Tak aby woda spływająca z połaci i wpadająca do kosza
    sobie płynęła spokojnie. W Twoim przypadku, woda z połaci może się
    dostać pod papę w koszu i będzie zalewać poddasze.
    Jak będziesz mieć blachę to pewnie tragedii nie będzie, ale puki jej nie
    masz... Nie jest to zrobione zgodnie ze sztuką.

  • 3. Data: 2012-01-08 20:40:41
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Lucky" <l...@n...xyz> wrote in message
> [...]
    > zdjeciu zauwazylem cos takiego:
    > <https://picasaweb.google.com/lh/photo/sLQnvc7TkOn5O
    t2kPOIRyNMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink>

    To fuszera.
    Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak deskowany dach, pokryty papą cieknie.
    Tam się rano skrapla woda i włazi pod papę. Ja bym ten dach zalepił lepikiem
    na papę i pouszczelniał papą na gorąco albo lepik na zimno plus papa.
    Masz membranę od wewnątrz połaci ?

  • 4. Data: 2012-01-08 21:50:51
    Od: Lucky <l...@n...xyz>

    Dzieki za odpowiedzi. Ten kawalek bedzie do poprawki ale zastanawiam sie
    jak sprawdzic czy dach nie cieknie. Niestety nie moge byc czesto na
    budowie i nie moge nikogo wysylac po kazdym wiekszym deszczu, dlatego
    wpadl mi do glowy taki pomysl:
    Pomalowac deski od srodka kreda (taka dla dzieci co sie latwo zmywa).
    Jesli po kilku miesiacach kreda bedzie w stanie nie naruszonym to
    znaczy, ze jest ok. Jesli beda zacieki to caly dach do poprawki. Czy
    moze macie lepszy pomysl?
    Dzieki,

  • 5. Data: 2012-01-10 22:29:11
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

> [...]
    > Jesli po kilku miesiacach kreda bedzie w stanie nie naruszonym to znaczy,
    > ze jest ok. Jesli beda zacieki to caly dach do poprawki. Czy moze macie

    Mamy. Zrobić to na gorąco i posklejać łączenia papy. A papa żeby była taka
    zbrojona siatką. Jak deski się rozeschną to papa popęka.